Suur lugu

Kasutatud Lexus IS: igas mõttes parem ja töökindel ka, aga milline versioon valida?

Kolmanda põlvkonna IS tundus alguses mõnelegi liialt radikaalne, kuid nüüd on selle disain muutunud harjumuspärasemaks. Fotod: Pille Russi ja tootjad

Kolmanda põlvkonna IS-iga mindi edasi peaaegu kõiges, alates esialgu liigagi radikaalsena tundunud disainist kuni ruumikuse, sõiduomaduste ja varustuseni välja. Euroopas kõigest sellest siiski ei piisanud, IS-i müügiedu jäi Audi, BMW ja Mercedes-Benzi analoogide kõrval täiesti marginaalseks.

Geeniuse tellijale

Pole mingi uudis, et Lexust on töökindluse eest alati kiidetud ning IS pole mingi erand. Auto on veel suhteliselt uus ja juba tuttava suurepärase kvaliteediga, mistõttu võib muretut omanikupõlve loota veel pikaks ajaks.

Korralik varustus

IS-ist pole kunagi palju versioone pakutud, kuid see mudel vähendas nende hulka veelgi: nüüd jäeti valikusse ainult sedaan. Praegu oleme moodsa Lexuse disainiga juba harjunud, kuid 2013. aastal tundus IS-i hiiglaslik liivakellakujuline esivõre ning teravate nurkade rohkus ootamatult julgena. Senisest saledam ja paremate proportsioonidega kere näeb siiski väga hea välja ning nagu juba öeldud, on ka praktilisem.

Varustusega Lexus ei koonerda, aga tippmudelid said siiski mõndagi head veel juurde. Mugavus ja vaikne sõit on endiselt trumbid.

Eelkäijaga võrreldes tuli juurde 7,5 cm pikkust ja pisut ka laiust. Pikem teljevahe tähendab ka ligi kümmekonna sentimeetri võrra rohkem jalaruumi teises istmereas, tänu sellele on IS lõpuks ometi piisavalt avar ka väiksema pere autoks. Kõrge kesktunneli ja istme kuju tõttu kolmele IS-i tagumine rida siiski ei sobi.

Lõpuks suudeti isegi tagaistmete seljatoed liikuma panna, nüüd saab neid pakiruumi laiendamiseks kokku klappida. Aga nagu paaril rivaalilgi ei kuulunud see võimalus põhivarustusse.
Pakiruumi suurus on sedaanile omaselt igati korralik, hübriidil täiendava tehnika tõttu natuke väiksem, vastavalt 450 ja 480 liitrit. Ka puudub hübriidil varu­ratas, on rehviparanduskomplekt.

Nii nagu välisdisain on omapärane ka ISi juhikoht-armatuurlaud, muu hulgas on keskkonsool väga lai ning kasutusele võeti nüüdseks ülilevinud puutetehnoloogia: sõitjateruumi temperatuuri reguleeritakse puutetundlike liuguritega. Multimeediasüsteemi tarbeks on parema varustusega autodel omapärane igas suunas liigutatav suur lüliti, aga selle kasutamine on tülikas. Varustus on igal juhul rikkalik, ehkki lihtsamatel autodel kohtab ka tekstiilpolstrit.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.