Suur lugu

Kasutatud Maserati Quattroporte: äärmiselt eksklusiivne ja peaaegu sama vastuoluline

Quattroporte oli esimene Maserati, mis sündis Fiati käe all. Fiati-põli oli siiski lühike, peagi võttis ohjad üle Ferrari. Foto: Maserati

1990. aastate Maserati Quattroporte on väga eriline auto. Mitte ainult väikese tootmisarvu tõttu, vaid ka seepärast, et seda hinnati ja hinnatakse absoluutselt vastukäivalt.

Geeniuse tellijale

Kunagisi ülevaateid lugedes jääb mulje, otsekui oleks ajakirjanikele proovida antud täiesti eri mudeleid. Küll kiidetakse, et ruumi on palju, auto luksuslik ja kvaliteetne, sõidus on saavutatud mugavuse, juhitavuse ja temperamendi tasakaal, varustus on külluslik, disain imeline ja auto üldse vaimustav.

Ja siis vaatad näiteks Jeremy Clarksoni proovisõiduvideot, kus ta leiab, et ainus päriselt hea asi Quattroporte juures on lahe kell armatuurlaual. Mitte et objektiivsus ja Clarkson alati samasse lausesse sobiksid, aga enamasti on ta jutus siiski mingi mõte sees ning antud juhul nõustusid üldjoontes temaga paljud. Selles olid siiski kõik ühel meelel, et väga kiire on Maserati esindussedaan küll.

Nõrka mootorit pole

Neljanda põlvkonna Quattroporte sündis Maserati jaoks segasel ajal. 1990. aastal müüs senine omanik Alejandro de Tomaso ettevõtte Fiatile, mis ei tahtnud sellesse ühtki liigset liiri investeerida. Nii tehti uus Quattroporte vana Biturbo platvormile, seda küll siit-sealt kohendades, ning autosid hakati valmistama aegunud-amortiseerunud tehases.

Kollektsionäärile või lihtsalt tõelisele bensiinipeale: haruldane Quattroporte ahvatleb, aga pidada seda tõenäoliselt lihtne pole.

Mootoridki olid tuttavad: väikesemahuline kaheliitrine bi­tur­bo-V-6 Itaalia (ja selle piirangute) jaoks, muule maailmale samalaadne 2,8-liitrine ja alates 1996. aastast ka kahe turboga V-8. Valikus oli nii käsikast kui ka „auto­maat“, vedasid alati tagarattad.

Õnneks või kahjuks telliti disain Marcello Gandinilt, kelle tuntumate tööde hulka kuuluvad Lamborghini Miura, Countach ja Diablo, aga ka näiteks Lancia Stratos. Varasema veidra Quattroportega ei saa seda mudelit võrreldagi, kuid algul peeti sedagi tihtipeale koledaks. Omapärane on selle Maserati kiilukuju kindlasti, aga voolujooneline samuti (õhutakistustegur 0,31) ning näib ajas muutuvat üha paremaks. Kes leidis varem, et Quattroporte on ilus, nimetab seda nüüd juba üheks kaunimaks sedaaniks läbi aja.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 8, aprill 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.