Suur lugu

Kasutatud Mercedes-Benz E-klass (W212): vastupidavust, luksust, kiirust – kõike saab, aga ka kulusid

Üldiselt on W212 selline auto, mida julgeme ka sõbrale soovitada. Tõsi, et mitte n-ö tünni saada, tasub autot ja selle ajalugu uurida, sest E-klass on enamasti väga palju sõitnud, kuid hodomeetril õige näit pahatihti ei kajastu. Fotod: Pille Russi ja tootjad

Mercedese E-klassi neljas põlvkond jätkab traditsioone, pakkudes palju versioone ja tehes seda eelkäijast paremini.

Geeniuse tellijale

E-klassi Mercedes-Benz on üks mitmenäolisemaid autosid turul. Mootorite, kerekujude ja varustuse nimekiri on muljet avaldavalt pikk ning seetõttu sõidutab see ühtmoodi edukalt nii lapsi kooli kui ka VIP-e õhtu­söögile. Omas elemendis on E-klass ka tavalise taksona või AMG versioonina ringrajal tippaegu püüdes. Seejuures on W212 kerega E-klass moodsal ajal kõige lähedasem sellele, mida autonostalgikud nimetavad Langzeitauto’ks ehk kauakestvaks ja vastupidavaks ­autoks.

Samas on neljanda põlvkonna autos ohtralt elektroonikat ning spetsiaalsete oskuste ja arvutita ei ole remont tihti võimalik. Kuid elektroonikaprobleeme on üllatavalt vähe isegi ülisuure läbisõiduga autodel ning mäekõrguselt paranenud on ka roostekindlus.

Kvaliteetne ja esinduslik

E-klassi kerevariantide, varustusklasside ning tehnika kombinatsioone on kaugelt liiga palju, et neid ülevaateloos kajastada. Klassikaline sedaankere (W212) ja universaalkere (S212) on kõige tavalisemad, kuid olemas on ka kupee ja kabriolett, mis põhinevad tegelikult hoopis C-klassil.

Hind sõltub palju varustusest. Endised taksod maksavad 7000 euro kandis, tippvarustusega võib sama versioon olla mitu korda kallim.

Varustustasemete erinevus on väga suur: leidub käsikastiga, kangast polstriga kaheliitriseid autosid, tipus kroonib V-8-mootoriga ja kõikvõimalike lisadega E63 AMG. Nende vahele mahuvad lugematud kerede-mootorite-­varustuse kombinatsioonid, mida saab loomulikult täiendada lisavarustusega. Mercedes on selline auto, mille puhul ostjad on altimad tellima enam personaliseeritud autosid, seega leidub ka erilisemaid varustuse kooslusi.

Segadust külvab asjaolu, et AMG ei pruugi tähendada ainult erimudelit, sest AMG Edition on ka disainile ja lisavarustusele orienteeritud varustustasemena olemas nagu kaasajal kombeks ka teistel tootjatel. Universaalkerega auto on eriti suure pakiruumiga (700–2000 l), tagaiste võiks sel Mercedesel aga olla mugavam-pehmemgi.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 8, aprill 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.