Suur lugu

Kasutatud Mercedes-Benz kupee (W124): elegantne ja vastupidav, kuid kere seisukord on väga oluline

Lihtne, aga ilus disain. B-piilarit autol ei ole ning just avatud akendega on külgvaade eriti minimalistlik. Fotod: Mercedes-Benz

Tehnilises mõttes ei ole tegelikult suurt vahet, kas jutt käib W124 põlvkonna sedaanist, universaalist või kupeest, sest enamik tehnikast on sama. Küll aga on kupee haruldasem, erilisem ja keegi ei saa selle arvel taksonalju teha.

Geeniuse tellijale

Kui üht autot üldse saab vastupidavaks nimetada, siis W123 ja W124 põlvkonna Mercedesed seda on. Saksa keeles nimetatakse sellist Langzeitauto’ks ehk igikestvaks autoks. Näiteks veel selle aastatuhande algul domineerisid Marokos igivanad ja pahatihti kirjeldamatult kehvas seisukorras W123-d, mis saastasid suurte linnade õhku nii kuis jaksasid.

Aga need liikusid ja valitsus pidi kasutama päris drastilisi meetmeid, et neist kuidagi lahti saada. Samas tuleb endale aru anda, et 30 aastat vana auto vastupidavus on suhteline mõiste ja kõik, mis liigub, ka kulub. Pettumuse vältimiseks ei tasu endale luua liigseid illusioone.

Tugevdatud kere

Kui W123 põlvkond on meie mõistes arhailine, siis W124 mahub ka tänapäevase noobelauto mõiste alla. Varustusest leiab kõik vajaliku, materjalid on kvaliteetsed ja sõidukogemus mugav ning vaikne. Seda muidugi olenevalt mootorist, sest diislilaginast pole vabad kõik tänapäevasedki autod, rääkimata siis 30 aastat vanadest sõidukitest. Kui sedaan- ja universaalkerega E-klassid on ka omamoodi tüüned, siis kupeel on elegantsi ja sportlikkust rohkem.

Sedaaniga jagab kupee peamiselt esiosa. B-piilarita külg aga mõjub just avatud akende korral eriti puhta ja stiilsena. Teljevahe on natuke lühem kui sedaanil, auto madalam ning ka tagaosa on paljuski erinev. B-piilari puudumise kompenseerimiseks on muid struktuure tugevdatud, et turvalisus ei kannataks. Tootmisperioodi lõpuaastatel hakati valmistama samuti väga elegantseid kabriolette.

Mõistlik mootorivalik

Kui W124 kogu mudelivalikus on eriti rikkalikult erinevaid mootoreid, siis kupeel on valik väiksem ning diislit (õnneks) ei pakutud, samuti paraku ka V-8-t. Valik ulatub rahulikule kulgejale mõeldud 2-liitrisest nelja silindriga bensiinimootorist 3,2-liitrise R-6-jõuallikani. Kuigi mudeliuuendusega kasvas 3-liitrise maht 3,2 liitrini, jäi võimsus samaks.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.