Rubriiki toetab
- Vali kasutatud või uus auto Autoportaalist!
- Võrdle pakkumisi kuumaksu järgi
- Lisa kuulutus TASUTA
Eelmise sajandi lõpus oli autotootjatele selge, et peab hakkama valmistama mugavaid, linnasõiduks kõlbulike sõiduomadustega maastureid. Jõukam klient soovis midagi mahtuniversaalist erilisemat, kuid sõltuva vedrustusega klassikaline džiip asfaldile ei sobinud.
Huvitaval kombel hakkas Mercedes-Benz esimest M-klassi prototüüpi arendama hoopis koos Mitsubishiga, asendamaks pikki aastaid toodetud G-klassi. See Pajero baasil loodud projekt jäi aga katki ning sakslased jätkasid iseseisvalt. Tulemuseks oli 1997. aastal müügile tulnud ML tehaseindeksiga W163.
Lai valik mootoreid
Mercedese jaoks oli maastur radikaalne lüke, aga erinevalt peagi järgnenud konkurentidest tuli ML vana kooli redelraami, mitte kandekerega. Insenerid lihtsalt ei uskunud, et ligi kahetonnise tühimassiga hiiglane sõiduauto konstruktsiooniga vastu peaks.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2025
Kõik selle ajakirja lood