Suur lugu

Kasutatud Nissan GT-R: maailma praktilisim superauto, aga mitte ilma vigadeta

GT-R on tootmises püsinud pikalt, mudeli headusest räägib fakt, et konkurentidele ei jää see senini jalgu. Ka vastupidavus on osutunud heaks, ehkki paar tüüpviga on välja löönud. Fotod: Karl-Erik Idasaar

Nissan GT-R on ilmselt maailma praktilisim super­auto ja peaaegu taskukohase hinnaga. Rivaalide kõrval jääb edevusest aga puudu. Kuidas on kulude ja vastupidavusega?

Geeniuse tellijale

Nissanil õnnestus edukalt šokeerida superautode segmenti, kui virutas 2007. aastal lauale trump­ässa. Nordschleifel murti Por­sche 911 Turbo ringiaeg ja Ferrarid-­Lamborghinid olid sunnitud paigaltstardist kiirendades GT-R-i trullakat tagumikku vahtima.

Vastastele muutsid olukorra veel hullemaks numbrid uue poisi hinnalipikul: tipptehnikast tulvil superauto eest küsiti poole vähem eurokupüüre. Seega oli põhjust väriseda. Itaallaste eeliseks jäi siiski märksa eksklusiivsem ning kaunim disain. Ja olgem ausad – Lamborghini nimi kõlab Nissani omast ikkagi palju ägedamalt, hoolimata sellest, et tegu on ka traktoritootjaga.

GT-R oli uuena konkurentidega võrreldes odav, aga nüüd maksab umbes sama palju. Märksa kallimad on erimudelid.

Muidugi ei ilmunud GT-R välja päris tühjalt kohalt. Nissan oli ka varem ehitanud väga kiireid sport­autosid, mis murdsid end edukalt kultusautode sekka. Seega on sisuliselt tegu Skyline GT-R-i (R34) järglasega, tolle auto tootmine lõppes 2002. aastal. Sellest tulenevalt kannab GT-R ka mudeliindeksit R35 ning päris ühtlasi ka hüüdnime – Godzilla.

Üsna kogukas ja praktiline

Siinkohal võivad arvamused tugevalt lahku minna, aga võrreldes saledate Ferraride või kohati lausa ekstreemse disainiga Lamborghinidega tundub GT-R pisut igav ning tohutult suur. Välimuse, mõõtmete ja massi poolest võiks see sobituda ühte segmenti pigem Ameerika muskelautodega. Samas tuleb Nissanit iseteadlikkuse eest tunnustada, sest kedagi teist järele teha ei püütud.
GT-R-i luues oli eesmärk ehitada multifunktsionaalne super­auto, mis pakuks võrratut elamust ringrajal, ent oleks piisavalt mugav ka igapäevases kasutuses. Viimases ongi suured mõõtmed väga abiks.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 27, juuli 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.