Suur lugu

Kasutatud Opel Astra K: väga hea auto, aga mõni üksik ohukoht siiski on

Astra K-le võib töökindluse eest kiidusõnu jagada, ehkki mõnel üksikul mootoril on tõrkeid esinenud. Vahel kimbutavad autot ka elektrimured. Fotod: Karl-Erik Idasaar

2016. aastal Euroopa aasta autoks valitud K-põlvkonna Astra on järelturul muutunud üpris soodsaks. Kas põhjusega või on tegemist päriselt hea diiliga?

Opel läks 2017. aastal General Motorsi (GM) omandusest PSA Grupi kätte, mis on nüüdseks oma­korda osa Stellantise kontsernist. See tähendab, et kõik tulevased Opelid jagavad platvormi ja tehnikat Peugeot’ ja Citroëni mudelitega. Aastail 2015–2021 toodetud viienda põlvkonna Astra ongi üks viimastest GM-i ajastu Opelitest. Mudeliajastuid tähistatakse tähestiku järjekorras ja 5. põlve Astra on tuntud kui K-põlvkond.

Opeli väikekeskklassi mudeli põhiline ostuargument on olnud just hinna ja selle eest pakutava hea suhe. Astra debüüdist on möödas kuus aastat, aga juba siis pakuti sellele näiteks maatriksleedesitulesid, massaažiistmeid, jalaviipega avatavat tagaluuki ning toonase ajastu tipptasemel juhiabiseadmeid. Oma klassis oli Ast­ral konkurente palju ning kuigi objektiivselt pole tegu just klassi parima sõidukiga, pakub see kõike tugevalt üle keskmise.

Raske on Astra juhikohale midagi ette heita. Päris premium-klass see küll pole, aga ergonoomiliselt on tegu väga hästi õnnestunud autoga.

2019. aastal läbis Astra ka väikese mudeliuuenduse, mis lihvis pisut välimust, tõi juurde paar uut mootorit ning kaasaegsema infosüsteemi. Peagi saabub turule uus Astra, mis langetab täiesti uueväärsete eelmise põlvkonna mudelite hinda, muutes auto üsna ahvatlevaks valikuks.

Rohke varustus meelitab

Astra K-d pakuti nii luukpära- kui ka universaalkerega, viimasel nimeks Sports Tourer. Võrreldes eelkäija Astra J-ga, sai uus mudel mõõtmetelt pisut väiksem, ent ka ligi 200 kilogrammi kergem, oluliselt jäigem ning ehitati täiesti uuele platvormile. Välimus muutus mõnevõrra konservatiivsemaks ning valikust kadusid võimas ja sportlik OPC versioon ning kolme uksega luukpära.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 39, oktoober 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.