Suur lugu

Kasutatud Peugeot Boxer: hea hinnaga kaubikut vaevab õlikulu

Boxeri vastupidavus sõltub kasutaja heaperemehelikust käitumisest, rakendada tuleks ettenähtust palju lühemat hooldusvälpa. Fotod: Pille Russi

Peugeot Boxeri praegune põlvkond on turul olnud juba 15 aastat. Palju töökindlusprobleeme on välja juuritud, aga muresid on ka juurde tekitatud.

Geeniuse tellijale

Viimati kirjutasime Peugeot’, Citroëni ja Fiati ühiskaubikust 2012. aasta kevadel. Kõlama jäi, et alguses oli töökindlusega palju probleeme ning et uuemad autod on töökindlamad. Üheksa aastat hiljem võib öelda, et uuematele kaubikutele on üks hull viga juurde tulnud.

Hämmastaval kombel on praegu Stellantise nime kandva korporatsiooni suurkaubikule alates 2006. aastast tehtud vaid üks põhjalikum facelift. Tõsi, kaubik on olnud pidevas arengus, varustus on täienenud, saanud juurde mootoreid ja neid kaotanud, kuid mudelipõlvkond vahetunud pole.
Kuigi uuematel Boxeritel vahetatakse mootoreid nagu sokke, tuleb osa probleemide põhjusi otsida autode kasutusest. Praktilisuse ja hinna poolest paremat kaubikut on aga leida keeruline.

Esmalt funktsionaalsus

Stellantise kolmik paistab silma esmaklassilise kandevõimega. Samuti on kaubaruum kõige kandilisema kujuga ja seega väga mahukas. Konkurentidest on see ka tuntavalt laiem (1870 mm) ning laadimiskõrgus 493–602 mm on klassi madalamate hulgas.

Selle Boxeri kandevõime on 1346 kilogrammi ehk lausa 400 kilogrammi enam kui sama suurel Volkswagen Crafteril.

Endiselt on võimalik kombineerida kolme kõrgust (2,25, 2,52 ja 2,76 m) ning nelja pikkust (4,97, 5,41, 5,99 ja 6,36 m). Kokku sai ja saab valida seitsme eri mõõdus kere ja kuue koormaruumi mahutavuse vahel 8 m³-st (mudelitähis L1H1) kuni 17 m³-ni (L4H3), lisaks reisijate versioonid ja eriversioonid kalluritest puksiirautodeni.

Kabiinis on olemas kõik vajalik, sh oli tehasest võimalik tellida ka kaasaegset lisavarustust. Üldmulje on plastmassine, ent praktiline. Pikkadeks sõitudeks on mugavat istumisasendit leida keerulisem kui Saksa konkurentides. Vanemad autod kippusid esialgu ka roostetama, tõsi, mõnest konkurendist vähem, kuid hilisematel autodel korrosioon probleemiks ei ole. Küll kipub värv kivitäkete ja putukate tõttu endiselt irduma tuuleklaasi kohalt.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 46, detsember 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.