Suur lugu

Kasutatud Renault Talisman: mugav, hea varustusega, kuid mitte probleemideta

Renault Talisman on küll suhteliselt värske mudel, kuid selle tootmine lõpetati eelmisel aastal. Sestap leidub kasutatud Talismanide seas päris palju uueväärses korras autosid. Fotod: Pille Russi ja tootjad

Renault Talisman pakub head varustust, paraku on mõni probleem tulnud välja juba üsna väikese läbisõidu juures.

Geeniuse tellijale

Renault esitles Talismani 2015. aasta Frankfurdi autonäitusel. Uus mudel sai kiita välimuse eest ning veidi hiljem, kui auto müügile tuli, pakuti sellele ka väga rikkalikku varustust. Talisman asendas mudelirivis Laguna, mida toodeti kolm põlvkonda. Paraku polnud Laguna maine kiita, sest selle kahe esimese põlvkonna sõidukid kippusid mitmesuguste probleemide tõttu üsna kiiresti lagunema. Nii otsustatigi vana nimi maha jätta ja leida selle asemele uus.

Ometi muutus uute autode turg eelmisel kümnendil nii kiiresti ja nii palju, et kunagi lipulaevadeks nimetatud suured sedaanid kadusid paljude autotootjate mudelirivist. Nii juhtus ka Talismaniga. Kui 2020. aastal läbis see veel parema tuleviku ootuses mudelivärskenduse, siis sama aasta teises pooles teatas Renault, et lõpetab Talismani tootmise ning keskendub edaspidi rohkem linnadžiipidele. Viimased sellenimelised uued ­autod müüdi 2021. aastal, kuid päriselust pole Talisman kuhugi kadunud. Kasutatuna müüakse neid päris palju ning üsna laias valikus on müügil ka praktiliselt uueväärseid autosid.

Andurid kipuvad segama

Talismani pakuti algusest peale kahes kereversioonis, sedaa­ni ja universaalina. Viimane on tänu suurele pagasiruumile (608–1022 liitrit) vägagi praktiline ning mõnusalt ruumi on nii esi- kui ka tagaistmetel. Möödunud kümnendi paiku uuendas Renault margi sõidu­autode mudelirivi disaini, mida võib igal juhul pidada õnnestunuks.

Talisman näeb väga hea välja ning nurisemiseks ei leia eriti põhjust ka sõitjateruumis, kuigi siin ja seal riivavad silma odava mulje jätvad materjalid. Varustustase küünib väga heast rikkalikuni. Igasuguste elektriliste abiliste ja moodsate juhiabisüsteemide kõrval pakuti Talismanile näiteks nelikroolimist.

Talismani varustustase on reeglina väga hea. Juhikoht on käepärane ning istmed mugavad. Materjalide valik riivab kohati silma.

Siinse margiesinduse sõnul on Talismani elektroonika hästi vastu pidanud, autoomanikud on aga kurtnud ka selle üle, et osa andureid ei tee oma tööd päris nii, nagu neilt ootaks. Suureks vaenlaseks on vihmane ilm või lumelögane aeg: määrdunud andurid lähevad maakeeli väljendudes lihtsalt lolliks. Eriti pidavat see puudutama pimenurgaandureid või ukselinkide juures asuvaid ukselukke avavaid andureid (vt kasutaja hinnangut).

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.