Suur lugu

Kasutatud Saab 9-5: viimane Saab on ilus, haruldane ja üsnagi töökindel

Fotod: Saab

Vaid paari aasta jooksul toodetud teise põlvkonna Saab 9-5 ahvatleb lisaks erilisusele veel palju muuga. Aga mida tuleks selle ostmisel kindlasti teada?

Geeniuse tellijale

Esimese põlvkonna Saab 9-5 oli erakordselt pikaealine: seda esitleti 1997. aastal ning tootmine lõppes alles 2010. aastal. Seevastu teise põlvkonna 9-5 eluiga jäi väga napiks: esimesed autod valmisid 2009. aasta lõpus, kohe pärast seda müüs General Motors Saabi Spykerile maha ning juba 2011. aastal kuulutati välja pankrot. 9-5-le ja ka Saabile kui sellisele tõmmati joon alla.

Mõneti üllatavalt toimus 9-5 puhul arendustöö veel peaaegu viimase hetkeni, lühikese aja jooksul toodi välja universaalkere, muudeti vedrustuse seadeid, lisati varustust, mootoreid ja timmiti seniseid jõuallikaid säästlikumaks-keskkonnasõbralikumaks.

Pruugitud 9-5 ostja esimene mure on tõenäoliselt see, kas haruldasele autole, mille tootjat enam ei eksisteeri, varuosi saab. Esindus ütleb, et saab ikka, kuigi teinekord tuleb natuke oodata, ning lisab veel parema uudise, et tegu on töökindla autoga, mis küsib varuosi väga harva.

Suur, ilus, raske

9-5 põhineb General Motorsi platvormil, mida Euroopa autodest kasutab Opel Insignia, Ameerika omadest on selline näiteks mõnel Buickil ja Chevrolet’l. Välisel vaatlusel ei oskaks seda sugugi aimata, sest 9-5 on Insigniast tunduvalt suurem: 18 sentimeetri võrra pikem ning ka täiesti isemoodi disainiga. Ilusad autod on mõlemad, kuid Saab kujustati julgemalt, kasutades saabilikke elemente, samuti mängib selle kasuks fakt, et 9-5 on Insignia kõrval väga eksootiline.

Sõitjateruumis on püütud taas kinni pidada lennukite kokpitistiilist, alles on hoitud ka traditsiooniline Night Paneli funktsioon, kuid süütevõtit enam kuskile torgata pole vaja ja istmete vahel asub senise süüteluku koha peal käivitusnupp. Mõni üksik detail viitab küll ka Opelile (näiteks rooli disain ja nupud sellel), aga see ei häiri, pigem näib mõni materjal kalli ja esindusliku auto kohta liiga lihtne.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.