Suur lugu

Kasutatud Smart: hobiautoks vahva valik, igapäevaautona nõuab julget omanikku

Fotod: smart

Eriti tillukeste mõõtmetega Smart toob linnapilti toredat vaheldust, aga nõuab igapäevasel kasutamisel palju tähelepanu.

Geeniuse tellijale

Kui Šveitsi kellatootja Swatch ja Daimler-Benz lõid möödunud sajandi lõpus ühise ettevõtte MCC (Micro Compact Cars), pandi sellega alus mõni aeg hiljem tootmisse läinud pisiautole Smart. Kahekohalise linnasõiduki nimi Smart tuletati ettevõtte kahe omaniku nimedest: Swatch Mercedes ART.

Pisike sõiduk debüteeris 1997. aasta Frankfurdi autonäitusel, müügisaalidesse jõudis see aasta hiljem. Esimese põlvkonna Smarti tootmisaeg kujunes küllaltki pikaks: mõne värskenduskuuri järel vahetus põlvkond alles aastal 2007. Selle perioodi jooksul täiendati nii pisiauto vedrustust kui ka mootoreid ning nii-öelda tavapärase kaheukselise kupee kõrval toodeti ka mitu teist kereversiooni.

Praegu esimese põlvkonna Smarti soetamiseks suuri kulutusi tegema ei pea, kuid autot valides ei tasu uisapäisa otsustada. Ehkki suurem osa Smarte on olnud kasutuses suviste hobiautodena, võivad need puuduliku hoolduse tõttu olla kehvas seisukorras.

Kontrollige kesklukustust

Kuigi esimestel tootmisaastatel valmistati vaid n-ö tava-Smarte (algul mudelinimega City Coupe ja alates 2004. aastast nimega Fortwo), siis sajandivahetusel tuli valikusse kabriolett ning aastatel 2003–2006 toodeti ka rodsterit. Kui need kolm on tehniliselt samad autod, siis neljaukseline Smart Forfour on sootuks teistsugune sõiduk ning selle heade ja halbade külgede väljatoomine nõuaks omaette artiklit.

Kui rääkida tavamudelist, siis üllatab see enamasti paljusid ruumikusega. Kahele istmele mahuvad vabalt ära ka pikka kasvu inimesed ning tänu suurtele ustele pääseb autosse hõlpsasti sisse. Muidugi tuleb seetõttu arvestada, et kitsastes parklates tasuks Smarti kõrvale jätta veidi rohkem ruumi, et suure ukse avamine ja autost väljumine ikkagi võimalikuks osutuks. Pagasiruum asub tagaosas mootori kohal ning mahutab vabalt kolm-neli poekotti.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.