Tööstuslik tehnika on sageli mõõdetav sellises skaalas, mis jääb tavalise inimese jaoks kujuteldamatuks. Seda, et üks ekskavaator võib olla suur, pole vaja pikalt selgitada. Aga kui kujutada ette, et ainuüksi ekskavaatori nool on sada meetrit pikk, siis selline info paneb juba kukalt kratsima küll.
Või et kahel teljel sõidab auto, mille kasti võib tõsta 60-tonnise koorma ja mille rattad on nii suured, et kui veoki kõrvale parkida tavaliikluses pirakana näiv pikap Mitsubishi L200, ulatub selle katus napilt kolmveerandi ratta kõrgusele.
Või et põlevkivi lükkab vaaludesse buldooser, mille sahk on enam kui viie meetri laiune ja peaaegu kolm meetrit kõrge. Autode keelde tõlgituna tähendab see, et taolise sahaga võiks ära peita näiteks kaks S-klassi Mercedest. Ja kõik see tehnika tegutseb maa-alal, mis on enam-vähem 32 000 jalgpalliväljaku suurune. Seda kõike sai näha Narva põlevkivikarjääris, millele mõõtmete poolest ei leidu vastast terves Baltikumis.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, märts 2022
Kõik selle ajakirja lood