“Mootorikütuste jaehinnad langesid mullu järsult seoses COVID-19 pandeemia käigus toimunud nõudluse ettenägematu languse ja diislikütuse aktsiisi langetamisega 1. mail. Tulenevalt lootusest COVID-19 vaktsineerimise positiivsele majanduslikule mõjule on mootorikütuste hinnad 2020. aasta lõpust jätkanud maailmaturul tõusmist,” nendib Circle K mootorikütuste müügidirektor Raimo Vahtrik.
“Mullu 22. septembril maksis 95-bensiin meie teenindusjaamas 1,229 ja diislikütus 0,929 €/l. Tänavu 2. märtsil oli hind vastavalt 1,349 (+12 senti) ja 1,219 (+29) €/l. Talvel müüakse Eestis arktilist diislikütust, mis on suvisest (ehk septembris kasutusel olnust) oluliselt kallim. Samuti on kallim talvel 10% osas diislikütusesse lisatav talvine taastuvkomponent HVO. Sellest tulenevalt on ka diislikütuse hinnatõus suurem kui bensiinil,” selgitab Vahtrik.
Neste Eesti kommunikatsioonijuht Risto Sülluste lisab: „Diislikütus ja bensiin on kaks erinevat toodet ja nende maailmaturuhind ei käi käsikäes. Neid hinnastatakse eraldi. Lisaks on oluline mõju ka sellel, et suvisel ja talvisel diislikütusel on hinnavahe, aga suvisel ja talvisel bensiinil mitte. See tähendab, et talvel on diislikütuse ja bensiini hinnavahe alati suurem kui suvel.“
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.