Suur lugu

Kui kalliks läheb? Võrdleme 30 Eestis enim müüdud auto pidamiskulu 5 aasta jooksul

Oleme Eesti automüügi edetabeli tippe võrrelenud erinevates testides nii sõidu- kui kasutusomaduste järgi ning hind on olnud vaid üks väike osa võrrandist. Mis juhtub siis, kui sõnaõigus on ainult karmidel numbritel ehk pidamiskulul viieaastase perioodi jooksul? Kohe saate teada.

Geeniuse tellijale

Edetabeli koostamisel ei toimunud mitte ühtegi vaidlust, pikka arutelu või kaklust, kas ühe auto hea roolitunnetus on tugevam argument kui teise auto kvaliteetne interjöör. Võtsime 2022. aasta uute autode edetabeli 30 esimest autot ja hakkasime arvutama. Seekord oli kõige keerulisem panna paika võimalikult keskmised parameetrid, mis reaalsusega ka kokku läheks.

Miks sellist edetabelit vaja on? Arvestades, mis toimub üldise elukallidusega, autode hinna järsu tõusu ning peagi saabuva automaksuga, on autole kuluv summa aina suurema tähtsusega. Loomulikult on tegemist väga suure üldistusega, aga kuna arvutuste aluseks on samad parameetrid, on võrdlusmoment ikkagi olemas.

Mille põhjal on arvutused tehtud?

  • periood 5 aastat või 120 000 kilomeetrit on valitud keskmise liisinguperioodi ja garantiiaja järgi ning läbisõit nii suur seetõttu, et paljudel autodel tuleb suurem hooldus just kuskil 100 000 kilomeetri läbimise järel või natuke pärast seda. Kes nii palju ei sõida, pääseb odavamalt.
  • konkreetse mootoriversiooni ütlesid meile automüüjad, et just see on neil kõige populaarsem. Kui valikus on automaatkast, kasutasime selle versiooni hinda.
  • liisingu (kasutusrent) keskmise baasintressi ja sissemakse summa küsisime pankadelt ja lisasime kuue kuu euribori, kokku 6,1% intressi ja 10% sissemakse.
  • jääkväärtus 30% on samuti võetud pankade ning automüüjate käest saadud info põhjal. Osa neist ütles selleks 35%, mitmed 30% ja tuli ette ka 25% jääkväärtust. Täpne protsent määratakse eeldatava läbisõidu ja muude parameetrite pealt liisingu taotlemise hetkel.
  • kütusehinnaks arvutasime 1,699 eurot bensiini-, 1,499 eurot diisel- ning 0,699 eurot LPG-mootoriga autode puhul.
  • lisaks tuleb arvestada kindlustusega, aga kuna see on igal seltsil niivõrd erinev ja selleks oleks olnud vaja konkreetseid autosid koos registreerimismärgiga, ei saanud me seda oma tabelis kajastada.

1. Dacia Sandero 1,0 TCe LPG

Hind: 14 690 eurot
Kulu kuus / kogukulu: 310,7 / 18 641 eurot

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.