Lugu ilmus esmakordselt 2021. aastal
1907–1910: tuli „luba numbri“ kohustus
1908. aastal andis Liivimaa kuberner välja määruse, mida võib lugeda esimeseks autodele kehtinud liikluseeskirjaks praeguse Eesti aladel (Liivi kubermang hõlmas muuhulgas Eesti lõunaosa ja Saaremaad). „Sõita võib igasuguste automobilidega kõikide teede pääl, maha arvatud muidugi need, milledega sõit keeldud on,“ võttis Postimees kokku määruse olulisima sisu. Muuhulgas lisati, et „laterna tule walguses peab automobili luba nummer näha olema“.
Eestimaa kubermang ehk praeguse riigi põhjaosa sai sarnase määruse 1910. See nõudis iga auto tagaosale registreerimisnumbri kinnitamist, kusjuures tahvlil pidid olema vähemalt viie tolli (12,7 cm) kõrgused numbrid. Toonane aeg oli samas üpris segane, sest Tallinna võim kehtestas autode registreerimise ja maksustamise juba 1907. aastal, kusjuures numbrimärk kehtis vaid aasta ning see oli igal aastal ise värvi.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr4
Kõik selle ajakirja lood