Suur lugu

Mercedes-Benz Sprinter: Parim kaubik, kui õnnestub vältida roostet

Tehaseindeksit W906 kandva Sprinteri tehnika on vastupidav ning talub ka mõningast väärkohtlemist. Fotod: Karl-Erik Idasaar

Sprinter oli uuena kallis, aga kui roostetav kere välja arvata, on tegu ka kvaliteetse ja vastupidava kaubikuga.

Teise põlvkonna Sprinter tuli turule tohutu versioonide valikuga. Tootja lubas, et mootori, käigukasti, teljevahe, kerepikkuse ning kõrgusega mängides saab valida ligikaudu tuhande versiooni vahel. Diiselmootoreid oli esialgu valikus viis, lisaks isegi üks bensiinimootor, maksimaalne pikkus oli 7,3 meetrit ning täismass kuni viis ja hiljem isegi 5,5 tonni. Erinevalt uuest Sprinterist ei pakutud seda põlvkonda aga esiveolisena, küll aga tagaveo kõrval ka nelikveolisena.

Sellest tulenevalt hiilgab Sprinter kandevõimega, ka on mootorid ökonoomsed ja sõiduomadused kaubiku kohta väga head. Kuna tehnikagi kestab, kiidavad kasutajad Sprinterit kui parimat kaubikut. Unustamata seejuures siiski lisada, et kui kere eest pidevalt ei hoolitse, roostetab see nii, et kõrvaga kuulda …

See pagana rooste

Juhile on Sprinter hea auto: kaubiku kohta vaikne, mugav ja ka meeldiva juhitavusega. Panipaiku on samuti palju, aga nagu selles klassis ikka, tuli sisuliselt kogu mugavusvarustus eraldi juurde osta. Seega on Sprinterid väga erinevad ning kui esmaostja koonerdas, võivad puududa kõik lisad, mida sõiduautodel elementaarseks peetakse. Kandevõime on tänu tagaveole suur, puudusena laadimiskünnis ja kaubaruumi põrand aga keskmisest kõrgemad.

Juhile on Sprinter hea kaaslane ja muutus veel paremaks mudeliuuendusega. Varustus võib olla spartalik.

Sprinterit täiustati tootmise kestel pidevalt, pakkuma hakati uut ohutus- ja mugavusvarustust, jõuallikaid ja käigukaste jne. Põhjalik uuenduskuur tehti 2013. aastal, ennekõike muutus ninaosa. Sõitjateruumis võeti kasutusele teistsugused polstrid, paksema võruga rool, raadio jms ning varustusse lisandus terve ports juhiabisüsteeme. Suured muutused toimusid ka kapoti all, tulid uued mootorid (95–190 hj), mis kõik vastasid heitmenormile Euro 6.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 38, oktoober2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.