Alles see oli, kui auto ainus meelelahuti oli nn makk, mis edastas raadiosaateid ning kassetile ja/või CD-plaadile salvestatut. Kui algse raadio heli tundus kehv, oli seadme vahetamine parema vastu enam kui lihtne. Nüüdseks on raadiost saanud kõigest üks valik keeruka infolustiseadme menüüs ning sellise aparatuuri parendamine on lausa omaette teadus. Autole tehases paigaldatud helisüsteemi järeleaitamise põhimõtted on siiski samad.
Helisüsteem on nagu kett ja iga kett on nii tugev, kui selle nõrgim lüli, seletab Tõnis Vesiallik firmast BSM Sound (autofoorumeist tuntud pigem kasutajanime Bassoundman järgi, toim.). „Ühe osa paremaks tegemisel tekib uus murekoht ja siis järgmine, kuni järele on aidatud süsteemi kõik põhiosad. Kõigepealt tuleb kindlaks teha suurim kitsaskoht ja alles siis võib hinnata heli paremaks saamise ambitsiooni mõistlikkust,” ütleb ta.
Kuhugi pole kadunud aga vana põhitõde, et kui muusika mängib autos armetult, peab vahetama kõlarid kvaliteetsemate vastu. Kui seejärel muutuski heli paremaks, võib aga hakata plärisema ukseplekk või -polster. Siis pole pääsu korralikust müra- ja vibratsiooniisolatsioonist, mis teeb uksekõlarite heli konkreetsemaks ning kaotab häiriva kaasmüra.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 14, juuli 2023
Kõik selle ajakirja lood