Suur lugu

Mõõduvõtt nr 3: kes jõuab kiiremini Hiiumaale, kas Lancelot autoga või Kohver ja Armin jetiga?

Suvi oli soe, see eest aga ilus. Seega õnnestus läbi viia üks väga oluline ja näoga tarbija suunas olev test, mis vastab mootorite maailma oluliseimale küsimusele – kumb on kiirem? Seekord siis jett vs. auto.

Kohvrit ja Lanceloti seob siin maailmas nii mõndagi – mõlemad on suurmehed, originaalis tartlased, ühed parimad sõbrad, kallid kolleegid, brothers from another mother, nagu öeldakse. Räpparite kuldsete kätega, ning veel kuldsema südamega sõber Armin on aga öelnud: “mehed kui siga ja kägu”.

Lancelot hindab luksust, mugavust ja õiget temperatuuri. Autos vastavalt 22 ja kodus 23 kraadi, kusjuures niiskustase ei tohiks ületada 40 protsenti. Härra magab siidlinade vahel, pimendatud kardinaga ja täielikus vaikuses.

Kohver aga võrdleb enda eluolu pidevalt müstiliste “vanasti meestega”. “Vanasti mehed magasid metsas”, “vanasti mehed elasid ilma elektrita”. Vahetult enne purjeka kividesse sõitmist: “Vanasti mehed sõitsid ainult purjede, mitte mootoriga”.

Kuna “vanasti mehed” elasid suurtes raskustes, siis ei kõhkle ka Kohver natukene oma üsna mugavast elust vahel ohverdada. Seega näiteks hotellis magama minnes lülitatakse välja kliima, tehakse lahti aken ning telku pannakse kõvemaks kui vanavanemate juures.

Suvepäevad Hiiumaal

Tänavu juba kuuendat aastat järjest peab bänd oma suvepäevi Hiiumaal. Sellest tulenevalt tekkis aga antud loo kangelastel küsimus, et kuidas ikkagi on kõige kiirem viis Hiiumaale saada?

Lancelot oli veendunud, et selleks on legendaarne auto ja praami kombo. Kohver suure vee- ja merearmastajana arvas, et selleks võiks olla hoopis jett. Jah, jett. Pärast pikka vaidlust šampanjapokaali taga, tuli aga sõnad tegudesse panna ja kalendrisse märgiti kuupäev, millal teema lõplikult selgeks saada.

Kuna Länkar ühegi enda autoga minna ei viitsinud, siis tuli appi Tallinna Inchcape, kes lahkelt Land Rover Defenderit laenas. Noh, ikkagi saarele minek, eks seal ole ka raskemat maastikku.

Lancelot meenutab:

Ei pidanud pikalt mõtlema, kui selleks võistluseks uut Defekat pakuti. Enda pillid jäid südamerahus parklasse, isegi tagasi ei vaadanud.

Uue Defenderi välimus meeldis mulle juba 2019. aastal, mil see ilmavalgust nägi. Kui varasemalt oli Land Rover minu jaoks saanud hakkama ühe disainilise maailmaimega: kõik Range Roveri mudelid on suudetud teha aegumatud, jättes igasse mudeliuuendusse alles selle miski, mis teeb sellest autost Range Roveri, siis nüüd liitus sama imega ka Defender.

Vana kerega Defenderit toodeti ju pea 33 aastat! Seega ilmselt oli pinge mudeliuuendusega kümnesse saada suur, arvestades, et fännibaas ja nö trueheadide hulk on muljetavaldav.

Auto on uus, aga “see miski” on alles.

Kui vana Defender oli ka 2016. aastal pehmelt öeldes rustikaalne, siis uus on kõige paremas mõistes tänapäevane auto, kõikide vajalike juhiabilisade ja ilusa klaari ekraaniga salongis – silm puhkab.

Sõiduasend on kõrgel, mis annab võimaluse kaubikusepikutele foori taga mitte alt üles, vaid otse silma vaadata. Loogilistel ja praktilistel põhjustel Defenderiga kuhugi müttama ega teda uputama ma ei läinud. Tuli ju võimalikult kiiresti Hiiumaale saada ning ilmselt jääks minu oskustest off-roadis vajaka ja suudaksin uputada ka mis tahes tehniliselt mitte uppuva sõiduvahendi.

Ülesannetega, mida talle andsime sai ta hakkama aga eeskujulikult. Nägi vinge välja, sõitis hästi ja vedas kahte Sea Doo RXP 300 jetti Rohukülast tagasi Tallinna täiesti muretult. Muretu polnud aga Armin, kes korduvalt mainis kui lai see jetitreiler ikka on ja kui ettevaatlik ma pöörates peaks olema…

“Kle sa sõitsid just küljega osaliselt läbi põõsa!?!”

“Ole rahulik nüüd.”

Kohver meenutab:

Ma…

ei…

viitsi…

praegu.

Vaadake ise videost:

Loo autorite honorari tasus Terminal Oil.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.