Kasutatud autode lugusid kirjutades kuuleme pidevalt, et moodsa mootori üks põhihäda on kuluv nukkvõllikett. BMW, Audi, Volkswagen, mõni Mercedes, Peugeot, Renault, Nissan, Hyundai, Kia jne – teema on läbiv ja puudutab paljusid marke. Täpselt sama kohtab müügikuulutusi sirvides, kus sageli mainitakse hiljuti vahetatud ketti.
Summad, mis selleks kulutatakse, pole seejuures sugugi väikesed. Teinekord püütakse jätta muljet, et „see on hooldus nagu ikka ja ketivahetusega peaks arvestama nagu hammasrihmavahetusega“, aga mõnelgi juhul tähendab see ligikaudu 3000-eurost väljaminekut, teinekord kulub palju rohkemgi. Vahetusvälp 50 000 või 100 000 kilomeetrit ei tundu ju ka sugugi normaalne.
„On kaks põhilist põhjust, miks autotootjad hakkasid hammasrihma asemel laialdaselt ketti kasutama,“ tähendab Margus Vällo, Balti Autoosade tootejuht. „Esiteks saab kettajami teha väiksema – see võtab vähem ruumi – ja teiseks jaksab kett üle kanda suuremat jõudu kui rihm. Miinuseks on aga näiteks natuke suurem müra.“
See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs kaheksa Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8,99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 23, detsember 2022
Kõik selle ajakirja lood