Kui mõttes mõlgub elektrilise abimootoriga jalgratas, on loomulikult kõige lihtsam minna poodi ning osta uus ja ilus liikur. See pole kindlasti halb idee, aga tegelikult saab ka teisiti. Eriti kui sul on jalgratas juba olemas.
Põhjuseid olemasoleva jalgratta elektrifitseerimiseks on laias laastus kaks. Esiteks saab nii hakkama palju odavamalt, mis püstloodis tõusva elukalliduse ajastul pole sugugi vähetähtis. Näiteks odavama elektrikomplekti hind algab mõnesajast eurost, 1000 W keskjooksumootoriga komplekti leiab aga umbes 1200 euroga.
Teiseks õnnestub ise meisterdades soovi korral natuke painutada võimsus- ja kiiruspiiranguid. Poes müüdava nn pedelec-kategooria jalgratta suurim assisteeritud kiirus on 25 km/h ja mootori võimsus 250 vatti, kui aga panna elektriratas kokku oma kätega, saab neisse arvudesse suhtuda mõnevõrra loomingulisemalt.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 8, aprill 2023
Kõik selle ajakirja lood