Suur lugu

Ostujuht: käivitusabilised, mis laevad ka telefoni ja arvutit

Fotod: Tarmo Tähepõld ja tootjad

„Kas keegi saaks tulla krokodillidega särtsu andma?“, „Kuule, sul on „kroksid“. Kas viitsid korraks mulle appi tulla? Mul jooksis öösel aku tühjaks“ – selliseid lauseid hakkame talve lähenedes aina rohkem kuulma ja lugema. Õnneks elame moodsal ajal ja olemas on palju parem lahendus.

Geeniuse tellijale

Esiteks on oluline teada, et juhtmetega ühelt autolt teisele voolu andmine ei tarvitse hästi lõppeda ja seda just autole, mis appi tuleb. Moodsad autod on täis keerukat elektroonikat, mis on väga tundlik, ning hüppeline pinge langus hetkel, kui teine auto end käivitama hakkab, võib palju paha teha. Samas, ei taha ju ka olla see halb inimene, kes hädalisele appi ei tõtta.

Siinkohal tulekski krokodillide asemel autosse osta käivitusabi. Need seadmed on arenenud nii palju, et mõõtmetelt suurema akupanga suurune karp suudab tühja akuga autot käivitada mitu korda, kannatab külma ning peale kõige laeb telefoni või süle­arvutit ning näitab ka valgust.
Mida nendest seadmetest teadma peab ja kuidas endale see õige valida?

Kõike ei tasu uskuda

Automaailma akude ja laadijate tootejuht Taavi Tiro selgitab, et korralike käivitusabide puhul ei pea kartma, et autol midagi juhtub. Näiteks ei ole nende klemmidel kohe voolu taga, seega ei juhtu midagi ka valesti ühendamisel. Samas tasub ettevaatlik olla seadmetega, mis lubavad pea võimatut.
Näiteks reklaamivad mõned võimalust auto käivitada sigareti­süütli kaudu.

See tähendab, et ­autost pole vaja väljuda ega kapoti all klemme ühendada. Tiro sõnul ei ole võimalik autot sellisel kombel käivitada ning seega tuleks kahelda ka seadme ülejäänud omadustes.

Oluline on käivitusvoolu tugevus

Peamine parameeter, mida vaadata, on käivitusvoolu tugevus. Seda tähistavad amprid. Autoeksperdi tootejuht Rasmus Parv ütleb, et võimsust valides tuleb silmas pidada, mis autoga on tegemist. Väiksema võimsusega käivitusabid sobivad pigem väiksematele või tavalistele bensiini- ja diiselmootoritele.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 43, november 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.