Kuna uute elektriautode aku mahutavus kipub standardina 50–90 kWh kanti ning avalikku kiirlaadurit päris iga kodu ees veel ei seisa, pole elektriauto mugavaks pidamiseks pääsu koju laadija hankimisest.
Näiteks kui laadida 90 kWh akut tavalisse pistikupessa (1 × 10 A ehk 2,3 kW) ühendatud laaduriga, saab tilgatumaks tühjenenud aku täis ligi kahe ööpäevaga. 3 × 32 A vahelduvvooluga töötav laadija teeb sama töö tänu 22 kW võimsusele ära aga 4–5 tunniga. Ses artiklis räägimegi ainult Type 2 pistikupesa kaudu käivast kodusest laadimisest, sest alalisvooluga kiirlaadimine (50–350 kW) on juba hoopis teine teema.
Koduse laadimise suurima võimaliku võimsuse määrab ära autos olev pardalaadija, rõhutab sissejuhatuseks Henri Daum Nissan Nordic Europe’i Eesti filiaalist. Tüüpiliselt on miinimumiks üks faas ja 16 amprit, mis võimaldab autot laadida kuni 3,6 kW võimsusega. „Pole vahet, kui palju sa saaksid anda autole voolu. Auto lihtsalt ei ole võimeline vastu võtma rohkem, kui pardalaadija suudab,” ütles Daum.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 4, veebruar 2023
Kõik selle ajakirja lood