Suur lugu

Ostujuht: kuidas valida mootorratturi sideseadmeid ja peakaamerat

On suur vahe, kas levi kaob mõnekümne meetri järel või ulatub kilomeetritesse.

Sideseade kiivrit ei kaunista ja tuulemüragi tuleb juurde, aga paarinädalasel mootorrattareisil lihtsalt karjudes omavahel kaua vestelda ka ei jaksa. Fotod: Shutterstock ja Alo Soolo

Mootorrattaga sõites on suhtluse tagamiseks vaja palju enamat kui autos, kus torkad telefonihoidiku ventilatsioonivõre külge, nutifoni magnetiga omakorda selle külge, ja oledki sõiduks valmis. Mida panna tähele tsikli sidesüsteemi, sõidusalvestit ja telefonihoidikut ostes?

Geeniuse tellijale

Kui automees mahutab pagasiruumi suure „supaka“, vaatab navikaarti keskkonsooli ekraanilt ja kinnitab tuuleklaasile sõidusalvesti, siis motomehe ja -naise elu on mõnevõrra keerulisem. Selle üle võib muidugi vaielda, kas üleüldse on sõidu – ja eriti mootorrattaga sõidu – ajal mõistlik telefoniga rääkida või raadiot kuulata, aga erinevalt autojuhist ei saa mootorrattur sidesüsteemita isegi kaassõitjaga suhelda.

Eks võib leiduda ka neid, kes viimase üle hoopis rõõmustavad, ent kui suhtlemine on vajalik, on ainus lahendus sidesüsteem või n-ö kiivrikomplekt.

Sideseade kiivris või kiivril

Mikrofoni, juhtseadme ja kuularitega kiivrikomplekt ühendub telefoniga Bluetoothi kaudu ja võimaldab teha kõike eelnimetatut. Laias laastus saab sidesüsteemid liigitada kaheks: universaalne kinnitub kiivri välisküljele ja integreeritu sobitub konkreetse tootja kiivri sisemusse. Saadaval on ka kiivreid koos sidesüsteemiga.

Universaalse sidesüsteemi saab ka vähem kui 100 euroga, ent odavama aparaadi juures on üldiselt kokku hoitud kõige arvelt: väiksem aku mahutavus, vähem funktsioone, levi piiratud ulatus, kehvem kasutusmugavus jne.

Oluline parameeter, mis ostes üldse välja ei paista, on heli valjus ja kvaliteet. Kiivri sisemus pole kõige vaiksem koht maailmas, kuid kui suurel kiirusel midagi kuulda pole, siis pole ju mõtet ka sidesüsteemil. Kui hästi sidesüsteem kõlab, ei saagi pahatihti enne teada kui proovides, aga üldistades võib öelda, et kallimat ja tuntumat marki võib usaldada rohkem.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 8, aprill 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.