Päästeamet sai äsja viis uut kraanat, millest üks toretses meid oodates ameti Lilleküla treeningväljakul. „Kui vanematel kraanadel polnud kaasas haaratsit, vaid seda pidi järel vedama eraldi haagisega, siis uutel on see põhivarustuses,” tutvustab Päästeameti päästetööde osakonna ekspert Ivar Frantsuzov uhiuuele Scania G410-le paigaldatud pealisehitust ja selle varustust.
Päästekraana tööpõld on lai. „Hoonevaringud, kukkunud puu eemaldamine või suure oksa saagimine nii, et seda peab lõikamise ajal haaratsiga kinni hoidma. Teepervelt on tulnud autosid tõsta ning kraana on oluline ka näiteks metsatulekahju kustutamiseks kaasa võetava varustuse tõstmiseks,” selgitab ta.
Lihtsalt raske
Oskuste lihvimiseks on päästjatele välja mõeldud pealtnäha lihtsad, aga täpset tunnetust nõudvad treeningharjutused. Et päästetööd tehakse tihtipeale väga kitsastes tingimustes, on ka trennis eksimisruum minimaalne. Boonusena tabas meid veel erakordne lumesadu. „Tegelikult on ilm harjutuseks ideaalne, sest päästesündmused leiavadki reeglina aset kehva ilmaga,” julgustab Frantsuzov.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2025
Kõik selle ajakirja lood