Suur lugu

Pidurite võrdlus: kuidas saavad testides hakkama A-, B- ja C-varuosa?

Piduriketaste ja -klotside komplekti hind erineb tootjati mitu korda ning vahe on ka nii kulumiskiiruses kui ka pidurite koormustaluvuses. Fotod: Mercedes-Benz ja ADAC

Kui läheb piduriklotside ja -ketaste vahetuseks, kipub see olema kallis, vähemalt siis, kui kasutada A- ehk originaalvaruosi. Võib-olla leiab siiski alternatiive, mis on sama head, aga odavamad? Piduritestis võtavad üksteisest mõõtu A-, B- ja C-kategooria varuosad.

Geeniuse tellijale

Kulunud pidurid on üks sagedasemaid põhjusi, miks üldse auto teenindusse viiakse. Sõltuvalt sõiduki vanusest ja mudelist võib piduriremont maksta väikeauto paarisajast sportauto mitme tuhande euro­ni. Aga kuidas saaks odavamalt?

Kõik remondikojad pakuvad nn originaalvaruosade kõrval ka palju odavamaid analooge, mille on samas tihti valmistanud nimekad ja seega kõrget kvaliteeti tõotavad firmad. Ja siis on piduritest rääkides muidugi veel ka sellised klotsid-kettad, mille puhul kõige ahvatlevamalt mõjub hind ehk valikus on alati nii A-, B- kui ka C-kategooria jne varuosad.

Mitmekordne hinnavahe

Et teha kindlaks, kui head on eri tootjate piduriosad tegelikult, testis Saksa suurim autoklubi ADAC põhjalikult nii originaalseid kui ka viit järelturu komplekti. Seega on kõnealuses testis pidurikettad kõigile neljale rattale ühes nende juurde käivate klotsipaaridega, kõik sedapuhku Volkswagen Golf 7 omad. Peale turvalisuse testiti pidurite kulumiskindlust, millest sai ühtlasi tuletada nende keskkonnasõbralikkuse.

Laboris prooviti pidurdusvõimekust kahes tsüklis (mõõdukas ja väga koormav), mõõdeti ketta ja klotside kulumist ning sõidukatsetel jälgiti eri toodete mõju auto sõiduomadustele ja käitumisele tervikuna.

Testiti A-osi Volkswagenilt endalt, sportpidureid Brembolt ja Zimmermannilt (B-osad), eriti vähese klotsitolmuga komplekti ATE-lt (B), odavamaid, aga siiski tuntud kaubamärgiga pidureid Boschilt (B) ning üliodavat säästupaketti Ridexilt (C-osa). Ainuüksi hind erines mitu korda: Volkswageni enda komplekti 432 eurost vähetuntud Ridexi 100 euroni. Muidugi lisandub remontlas alati ka vahetuskulu.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 44, november 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.