Suur lugu

Proovisõit: 3 kiiret, erilist ja väga erinevat Alpinat ühest Eesti garaažist

Fotod: Paula Johanna Adamson

Selles loos on küll kolm tegelast, aga ühel neist on natuke suurem roll kanda. Esiteks on punane Alpina B10 Bi-Turbo põhjus, miks meil üldse õnnestus selline eriline kolmik kokku saada, ning teiseks on tegemist autoga, mis omal ajal näitas tagatulesid nii Ferrarile kui ka BMW enda M5-le.

Geeniuse tellijale

Lugu sai alguse hooaja viimasel hobiautode kohtumisel Diskustom Meet, kui külmas, vihmases ja trööstitus Linnahalli parklas seisis teiste E34 BMW-de vahel üks punane Alpina B10 Bi-Turbo embleemidega auto. Kuna vaatamist oli kogunemisel kõvasti ja mu teadmised Alpinadest on raasike kesised, selgus auto erilisus alles natuke kogenumatele kolleegidele pilte jagades.

„Päris B10 Bi-Turbo? See on ju väga kõva tase!“ oli reaktsioon. Sõna „päris“ kohta selgituseks niipalju, et väidetavalt on Alpina velgede ja signatuurkleebiste äri vähemalt sama tulus kui BMW M-embleemide oma, seega kindel ei saa milleski olla. Register aga kinnitas, et auto on aus, ning hakkas tekkima hägune arusaam, et siin vist on materjali loo jaoks küll ja nüüd oleks vaja omanik üles leida.

Õnneks elame me Eestis ja mõni päev hiljem olime Kristjaniga kokku leppinud sõidu ning intervjuu, aga mitte ainult. Samas garaažis olid peidus veel kaks Alpinat: BMW 7. seerial (E38) baseeruv B12 ja moodne, 2018. aasta B5 BiTurbo, mille samuti kaasa võtsime. Palju paremaks ei saa üks päev minna!

Mis asi on Alpina?

Ettevõtte asutas 1965. aastal Burkard Bovensiepen. Peale trükimasinate tootmise tegeleti ka BMW karburaatorite parendamisega, edasi liiguti muude mootoridetailide juurde. 1970-ndate keskpaigas võeti ette juba esimesed E21 põlvkonna BMW-d tervikuna. 1983. aastast on Alpina Saksamaal kirjas kui eraldi autotootja ning paljud Alpinad ehitatakse praegu valmis BMW enda tehastes.

Oluline on märkida, et tegemist ei ole labase brändinguga, kus võimsamale mudelile pannakse Alpina embleem ja küsitakse siis kõrgemat hinda. Mootorid ehitatakse käsitööna valmis Alpinas, BMW tehases pannakse need autodesse, aga lõplik komplekteerimine Alpina muude detailidega jätkub tuuningufirmas ja taas käsitööna. Koostöö BMW-ga tähendab lisaks seda, et autosid saab hooldada ja remontida BMW esindustes ning neile kehtib ka tehase­garantii. Sarnaselt toimib ka Mercedes-­Benzi ja AMG koostöö.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr4

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.