Peaaegu, sest umbes viiskümmend aastat tagasi otsustas Mazda, et kolvikarikale pretendeerimine on üle hinnatud, ning läks maailma vallutama hoopis isevärki jõuallikaga — vankelmootoriga. Heal lapsel on mitu nime, mispärast kutsutakse seda ka pöördkolbmootoriks, rootormootoriks või humoorikalt triangliks ja doritoks.
Sisuliselt ainsa autotootjana maailmas õnnestus neil vankelmootor edukalt ka masstootmisse lükata ning kõikidest mudelitest jõudis legendaarseimasse staatusesse mudeliseeria RX-7 viimane põlvkond FD3S.
Kiirkursus: kuidas rootormootor üldse töötab ning miks arendas seda viimaks vaid Mazda?
Vankelmootorit seostatakse peaaegu alati Mazdaga, ent mootoritüübi lõi hoopis Saksa insener Felix Heinrich Wankel. Tema eesmärk arendada välja võimalikult sujuv ja vibratsioonitu mootor kulmineerus 1950ndatel edukalt, ent tollal ei leidunud ühtki sõiduautot, mille aiste vahele saanuks seda sobitada.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr1
Kõik selle ajakirja lood