Suur lugu

Proovisõit: kiirkohting punapeaga ehk mis tunne on legendaarse Ferrari Testarossa rooli istuda

Fotod: Sulev Ladva

Isegi, kui inimesele ei meeldi ebapraktilised sport- ja superautod, vabandust, ma parandan, isegi kui inimesel on üldse autodest suhteliselt ükskõik, ei jäta 12-silindrilise mootoriga punane Ferrari mitte kedagi külmaks. Eriti ei saa külmaks jätta legendaarne Ferrari Testarossa.

Geeniuse tellijale

Nimi Testarossa tuleb itaalia keelsetest sõnadest testa rossa ja tähendabki muuseas “punapead”. See on pea sama ikooniline “plakatiauto” nagu Lamborghini Countach või Ferrari F40. Sama nime kandev valge superauto kogus kuulsust ka 1980ndate põnevussarjas “Miami Vice”, kus peategelane Sonny Crocket kihutas Testarossaga mööda Miami tänavaid ja kurikaelu nahutas.

Vahemikus 1984-1996 toodetud Ferrari superauto oli kõige ehedam oma ajastu disaini esindaja. Sirged jooned, madal ja lai kere, peidetud tuled ning muidugi ka vabalthingav 12-silindriline lamamootor. Hilisemate mudelivariatsioonidega ilmusid ka automaatkastid, kuid valdavalt olid enamus Testarossasid nii nagu peab – manuaaliga.

Antud mudeli sõidulugu algab Pransusmaalt, väikesest linnast nimega Mulhouse. Sealt leiab hiigelsuure automuuseumi Cité de l’Automobile, mis peidab endas muuhulgas kunagiste Schlumpf vendade kollektsiooni. Täpsemalt muuseumist saab kuulata kolmanda septembri Autotunnist või lugeda SIIT.

Mulhouse’i muuseumis ilutses ka üks hõbedane Testarossa

Unistuste auto, mis jätab varju lahtise Lamborghini

Enam kui 500 autost koosnev muuseum lõpuks läbi sammutud, jõudsin muuseumi tagaaeda, kus oli väiksemat mõõtu ovaalikujuline ringrada, kuhu paar kurvi ka sisse ehitatud. Raja ääres oli väike putka, kus seisis noormees, reklaamides võimalust sõita oma unistuste autoga. Eeldades muidugi, et sinu unistus kattub valikus olevate variantidega.

Menüü oli rikkalik, alates vanadest MG, Austin-Healy ja Citroëni mudelitest, lõpetades lahtise Lamborghini Huracan Spyderiga. Aga ilmselt saate juba aru, et kuigi valikus oli uhiuus Lamborghini või Ferrari 458 Italia, ei tõmmanud ükski moderne auto nii palju kui Ferrari Testarossa.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.