Suur lugu

Proovisõit: õnnetust toorikust üles ehitatud Camaro, mis näeb super äge välja ja liigub väga kiiresti

500-hobujõuline Camaro on mõeldud suviseks igapäevaautoks, millega saab ka kiirendus­võistlusel käia. Fotod: Pille Russi

Üldistades on vana Ameerika muskelauto laheda välimuse ja kurja häälega, aga sõita on sellega üsna halb. Põhjalikult taastatud ja täiustatud 1972. aasta Chevrolet Camaro vaimustab ka rooli taga.

Geeniuse tellijale

Nägin kunagi 1990. aastatel noorena bussiaknast üht hullumeelselt ägedat ­autot rehvide vilinal külg ees kaubamaja eest teenindusmaja ette pööramas. Mälestus sööbis ajju nii tugevalt, et sellest ei saanudki enam lahti, meenutab piltidel oleva auto omanik Priit oma Camaro-loo algust.

Et tegu oli just nimelt Camaroga, sai ta teada siiski hiljem ja veel palju hiljem, nimelt 2018. aastal, tegi unistuse seda ise omada lõpuks teoks. „Siis lõi nii-öelda kaane lõplikult pealt ja sõitsin Hollandisse veebist välja valitud autot ostma,“ muigab ta takkajärgi.

Hollandis ei läinud asjad päris nii sujuvalt, nagu kuulutuse ja müüjalt saadud info põhjal loota võis. Kohe esmapilgul selgus, et auto polnud kuigi heas korras, ning kui lubati, et mootoriks on 5,7-liitrine, oli kapoti all tegelikult viieliitrine V-8. Tänu sellele õnnestus vähemalt hinda oluliselt alla kaubelda – käed said löödud ja ­Camaro sõitis treileril Eestisse.

Värskel omanikul oli mõte autot siit-sealt natuke putitada ja sellega veidi sõita, kuid ootamatult selgus, et niisama lihtsalt asjad ikka ei käi. Esimene märk, et Camaro vajab palju rohkem tähelepanu kui oodatud, tuli siis, kui tagaklaasi katkist toonkilet asendama asuti. Klaas maha võttes selgus, et see kinnitus suuresti vaid roostele.

Auto värviks on Ford Pepper Grey – sama mis „Kadunud 60 sekundiga“ Ford Mustang „Eleanoril“.

Priit näitas auto ette Aivo Kossalile AK Auto Klassikast, kes leidis selle kerelt veel iga­suguseid puudusi eesotsas rohke pahtliga. Camaro viidi Kossali töökotta Rakveres, et seal siis vaadata, mida ja kui palju edasi teha. „Oleks ma ette teadnud, mis see käik kaasa toob, poleks ma ilmselt seda ette võtnud,“ arvab Priit nüüd.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 13, juuli 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.