Suur lugu

Proovisõit: see KamAZ suudaks 10. korrusele ka sõita, aga seekord läheme otse

Auto on kaks korda odavam kui tõstuk.

Teel taeva poole – käärliigendi ja kahe teleskoopharuga tõstuk viib vajadusel kolm inimest 30,2 meetri kõrgusele. Foto: Karl-Erik Idasaar

Kuidas ulatub veoki peale pisitillukeseks klapitav tõstukinool tervelt 30 meetri kõrgusele? Itaalia firma Cela tõstuki DT 30 puhul on see päris lihtne, sest tänu käärliigendile end pooleks voltiva noole mõlemad pooled on teleskoopsed.

Geeniuse tellijale

Sama lihtne on tõstuki käitamine. Esmalt loodib auto end ühe nupuvajutuse peale automaatselt paika neljale hüdraulilisele tugijalale ning teise nupuvajutusega klapib end täpselt ette antud järjekorras valla tõstukinool. Sissejuhatuseks piisab auto peatamisest, seisupiduri pealetõmbamisest ning mootori jõuväljavõtu ühendamisest hüdraulikapumbaga. Viimane käib ühe lülitiklõpsuga.

End väga väikeseks kokku klappiv tõstuk paigaldati Leedus koostatud veokile Itaalias. Foto: Karl-Erik Idasaar

Kaitse igasuguste eksimuste vastu on mitmekordne ehk isegi kogenematu asjapulk ei tohiks suuta tõstukit kukutada külili ega noolepooli keerata puntrasse.

Elekter ja suruõhk

Juhtpulte on Celal kaks: üks pika kaabli otsas veoki paremal küljel (kaabel on abiks, sest auto kõrval seisjale puristab summuti heitgaasi otse peale) ning teine tõstukikorvis, korvi kõrgust ja koormust (max 225 kg) kuvava LCD-ekraani kõrval.

Elektriaknad, kesklukustus ja roolinupud on, kliimaseadme saab aga lisaraha eest. Foto: Karl-Erik Idasaar

Tõstuki alumiiniumkorv on tõepoolest töö tegemiseks, mitte niisama pilvede imetlemiseks, sest seal on eri tööriistade käitamiseks veoki inverteri pakutava 220voldise tööpingega pistikupesa ja ka suruõhuühendus. Töödele etema ligipääsu tagamiseks saab korvi vasakule-paremale keerata 90 kraadi.

Enersense’i (varasem ärinimi oli Empower) kõrgepingeliinitöödel tegutsema hakkav tõstuk on tõeline kõrgtehnoloogia, sest tarkvaravärskendused ja rikkediagnostika tehakse vajadusel otse Itaaliast mobiilimodemi vahendusel – piisab, kui auto on levialas ja mootor töötab.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, mai 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.