Haagise vedamiseks oleks just elektriauto esmapilgul ideaalne sõiduriist: auto raskus tagab, et pirakaski haagissuvila ei suuda vedurit sõidu ajal ebameeldivalt sakutada ning mootori(te) suur võimsus ja vägev pöördemoment peaksid tagama tubli tõmbe igas olukorras. Aga säh sulle, näiteks Tesla Model S (2241 kg, 1115 hj) ei tohi pukseerida üldse mitte mingisugust haagist!
Sama lugu on näiteks ka raske ja võimsa hübriid-Lexusega. Suurele sedaanile LS 500h (2458 kg, 359 hj) lubatakse haagise massiks samuti ümmargused 0 kg nagu näiteks ka 7. seeria BMW hübriidajamiga versioonile 745e (2060 kg, 394 hj).
Mis neil autodel siis viga, et haagisevedu on sootuks keelatud? Tesla puhul võib põhjusena kahtlustada lihtsalt tolle margi kodumaal levinud tava vedada haagist mitte sõiduauto, vaid suure džiibi või pikapiga. Seda enam, et Tesla valikus on ka korralik käruvedur, poolmaastikuauto Model X, millele võib sappa haakida kuni 2300 kg kaaluva haagise (sel olgu muidugi pidur ka). Väiksem Model 3 saab aga hakkama 750 kg kaaluva (pidurita) või tonnise piduriga haagisega.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 28, juuli 2021
Kõik selle ajakirja lood