Suur lugu

Puust ja punaseks: haakekonks on, aga haagist vedada ei või. Miks nii?

Haakekonksu on nähtud ka Lotus Elise küljes, aga kui palju see vedada võib?

Audi tõttas elektriauto e-tron haagiseveovõimet kinnitama juba enne, kui mudel tootmissegi oli jõudnud, pannes käru pukseerima maskeeritud prototüübi. Seeriamudel e-tron 55 Quattro (408 hj, 2465 kg) tohib sappa haakida 750/1800 kg kaaluva käru. Foto: Audi

Miks ei tohi mõni auto üldse haagist vedada? Kas sellisele autole siiski tohib paigaldada haakekonksu ning milleks siis viimast üldse kasutada tohib?

Geeniuse tellijale

Haagise vedamiseks oleks just elektriauto esmapilgul ideaalne sõiduriist: auto raskus tagab, et pirakaski haagissuvila ei suuda vedurit sõidu ajal ebameeldivalt sakutada ning mootori(te) suur võimsus ja vägev pöördemoment peaksid tagama tubli tõmbe igas olukorras. Aga säh sulle, näiteks Tesla Model S (2241 kg, 1115 hj) ei tohi pukseerida üldse mitte mingisugust haagist!

Sama lugu on näiteks ka raske ja võimsa hübriid-Lexusega. Suurele sedaanile LS 500h (2458 kg, 359 hj) lubatakse haagise massiks samuti ümmargused 0 kg nagu näiteks ka 7. seeria BMW hübriidajamiga versioonile 745e (2060 kg, 394 hj).

Mis neil autodel siis viga, et haagisevedu on sootuks keelatud? Tesla puhul võib põhjusena kahtlustada lihtsalt tolle margi kodumaal levinud tava vedada haagist mitte sõiduauto, vaid suure džiibi või pikapiga. Seda enam, et Tesla valikus on ka korralik käru­vedur, poolmaastikuauto Model X, millele võib sappa haakida kuni 2300 kg kaaluva haagise (sel olgu muidugi pidur ka). Väiksem Model 3 saab aga hakkama 750 kg kaaluva (pidurita) või tonnise piduriga haagisega.

Lexusegi valikust leiab LS-i omaga sarnasele hübriidajamile vaatamata asjaliku haagise­veda­ja: linnadžiip RX teeb täiesti legaalselt tuule alla 750/2000 kg massiga haagisele. Ning eks olegi sellist tüüpi auto loogilisem veduk kui esindusautolik luksussedaan. Viimast stereotüüpi lõhuvad aga nii BMW kui ka Mercedes-Benz, sest tavamootoriga võib esimene (750i xDrive) tõmmata 750/2300 kg ja teine (S580 4Matic) 750/2100 kg kaaluvat käru.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 28, juuli 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.