Tänuvõlg tuleb sellest, et kogu supersedaanide klassi loomise au kuulub peamiselt BMW M5-le, mis sätestas sedasorti auto põhimõtte ning olemuse kõige varem ning kõige selgemalt. M5-t on kokku toodetud kuus põlvkonda, üks eesrindlikum kui teine.
Esimene M-divisjonis müügiküpseks pühitsetud „viiene“ polnud üllataval kombel siiski mitte puhas M5, vaid hoopis E12 põlvkonna autol baseerunud M535. Kapoti alla pakitud 218-hobujõuline mootor, Recaro istmed ning piiratud libisemisega diferentsiaal tundusid tollal luksussedaanis üsnagi võõrkehadena, ent Müncheni ambitsioonikatele inseneridele jäi sellest väheks.
Rahvasuus Haininana tuntud E28 mudelipõlvkonna tulek 1981. aastal andis M-osakonnale võimaluse täita veelgi suuremad ihalused. Kuigi tootmisliinid olid käivitatud juba eelneval aastal, esitleti maailma esimest M5-t 1985. aastal Amsterdami autonäitusel. Pereauto välimuse alla peidetud maanteerakett oli mitmes mõttes sensatsiooniline.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 37, september2021
Kõik selle ajakirja lood