Suur lugu

Retrosõit: kolm legendaarset sportautot ja üks väga kuulus arvutimäng

Honda NSX vs Porsche 911 Carrera vs Chevrolet Corvette Eesti kurvilistel teedel!

Täiesti erinevad autod mootorite ning mootori asetuse poolest, võimsus on sellest hoolimata väga sarane. Fotod: Pille Russi

Need kolm sportautot on oma ajastu ikoonid ja seda just superautode „mõistlikus“ valikus. Tähtede harukordselt hea seis võimaldas need Eestis kokku tuua ja ka sõiduproovi teha, samuti näeb neid ka Youngtimer Campil. Kuidas aeg neile mõjunud on?

Geeniuse tellijale

Keskmootoriga V-6, eesasetusega V-8 ja taga asuv 6 silindriga boksermootor – see kolmik käivitab 1990-ndatel teadlikku autofänni vanusesse jõudnud ajus nii palju erinevaid seoseid, et ei teagi, milline neist on jätnud sügavaima jälje. Kas plakatid või hoopis filmid ja seriaalid?

Honda on viimaste puhul veidi kehvemas seisus, sest tegemist oli ka automaailma jaoks pauguga luuavarrest, seega popkultuuri selline friigikraam kohe ei jõudnud. Küll aga meenuvad „Beverly Hills 90210“, kus Steve sõitis musta lahtise Corvette’iga, ja muidugi „A-Team“ ning südametemurdja Faceman oma valge Corvette’iga. Porsche 911 on Hollywoodis aga peaaegu standard, kui keegi mängib vähegi jõukamat inimest.

Tõeline nostalgiapauk tuli alles siis, kui kõik kolm autot olid LaitseRallyParkis kohal ning sõitsime peatselt avataval uuel ringrajal fotode tegemiseks üksteise järel ringe. Istusin Corvette’i roolis ja jälitasin NSX-i, endal kuklas vasardamas mõte, et see on nagunii maailma kõige cool’im asi, mida ma hetkel teen, aga miks tundub see mulle nii tuttav? Kui peeglisse ilmusid 993 põlvkonna Porsche 911 kaks ümmargust esituld, jõudis mulle kohale – ma olen ju arvutimängus!

Mõne nurga alt jätab NSX mulje justkui tegemist oleks „kastikaga“. Kõiki kolme autot ühendab väga hea tehniline ning visuaalne seisukord.

1994. aastal tuli välja esimene osa legendaarseks saanud „Need for Speedi“ seeriast. Koostöös ajakirjaga Road & Track valminud mäng üllatas kõiki realistliku liikumise ning detailidega, mis olid muuseas sellised just tänu autoajakirjanike sisendile. Mina mängisin 1996. aastal välja tulnud uuendustega versiooni „The Need For Speed: Special Edition“. Ja ilmselt olete aru saanud, et 8 auto hulgas olid ka need kolm. Teisteks sõidukiteks olid näiteks Dodge Viper, Lamborghini Diablo ja Ferrari 512 TR.

Mängumehaanika oli enneolematu, näiteks sai rajal teha väga realistlikke „sõõrikuid“ ja liiga kiiresti kurvi minnes läks auto külglibisemisse, mida andis ka korrigeerida – 1996. aasta kohta täiesti uus tase. Täielik ulme!

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 14, juuli 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.