Suur lugu

See Opel Manta on nagu Tallinna linn, mis ei saa iialgi valmis

Esimese põlvkonna Manta on algupärasest madalam ja võimsam. Laiad rattad lisavad tuntava portsu agressiivsust. Fotod: Paula Johanna Adamson

Autohobi võib võtta mitut moodi. Sõidunautijate kõrval leidub ka neid, kellele meeldib ehitada. Selle Opel Manta omanik kuulub just nimelt ehitajate sekka.

Geeniuse tellijale

Neile, kel vana auto tuunimist nähes süda hirmust kaks lööki vahele jätab, tuleks öelda, et selle 1971. aasta Manta A moondumislugu algas juba ammu enne Eestisse jõudmist. Auto omanik Indrek leidis selle kuue aasta eest Soomest. Opelitega oli tal juba enne seda oma asi ajada.

„Kui sain kaheksateist, oli minu esimene auto Opel Ascona, mil­lele tegin ise hobi korras keretöid. Sellest ajast alates on vanad Opelid mulle kuidagi hinge jäänud. Aeg-ajalt ikka vaatan müügikuulutusi nii Eestis kui Soomes.

Sellegi Manta kuulutuse leidsin Netti­autost, auto asus 600 kilomeetri kaugusel Helsingist,“ sõnas ta. Kuulutuse järgi oli tegu heas korras Mantaga, mille keretööd olid just lõpetatud ja millele oli värskelt paigaldatud ka elektrisüsteem. Kas kõlab natuke liiga hästi, et olla tõsi?

Müüja omalooming

„Sõitsime naisega kohale ja selgus, et kõik ei ole päris nii, nagu müüja oli rääkinud. Värv pragunes ja pahtel kumas värvi alt välja. Aga mulle tundusid sel hetkel ostuargumendina tehtud elektritööd. Auto läks nupust käima ja see jättis ägeda mulje – ikkagi racing-värk! Müüja küsis madalat hinda ja mõtlesin, et selle hinnaga äkki paremat Mantat ei leia. Tingisin hinda veel mõnisada eurot alla ja tegimegi kaupa. Oli ju nii kaugele tuldud, ei tahtnud tühjade kätega koju minna,“ selgitas Indrek.

Esimesed pool aastat vuras Manta Eestis ringi sellisena, nagu see põhjanaabrite juurest siia saabus. Siis aga tundus omanikule, et aeg oleks see ikkagi paremasse konditsiooni viia. „Sel olid uksepolstrid mingisugusest materjalist ise tehtud. Armatuurlaud paistis korralik, aga kõik lülitid ja näidikud olid kusagilt Motonetist kokku ostetud universaalne kaup, millel polnud Mantaga mingit pistmist.“

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 3, veebruar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.