Pikk lugu

Sulev Ladva: autoentusiastid, tõuskem minutiliseks leinaseisakuks

Kas te arvasite, et see aeg möödub nii kiiresti? Mina küll mitte. Ma lootsin, et minul ja teistel autoentusiastide on pikemalt aega nautida, mida automaailma tippinsenerid veel välja mõtlevad.

Mercedes-AMG arvab aga, et see aeg on kohe-kohe läbi, sest kõlakate kohaselt kavatsevad nad kaotada V8 mootori järgmisest C63 mudelist. Asemele tuleb 4-silindriline bensiini- ja elektrimootorist koosnev hübriidajam.

Aastaid on suured ja väikesed autohuvilised jahtinud suurlinnade tänavail kaugele kostuvaid musikaalselt mehhaanilisi helisid. Üritades arvata, kas tegemist on V10, V8 või hoopis Porscheliku kuuese boksermootoriga, enne kui autot ennast näeb. Vahel harva võis isegi juhtuda püha graal oma V12 mootoriga, siis oli pea terve ülejäänud nädal tuju hea.

Need hetked võivad üha harvemaks muutuda. Muidugi ei kao juba ehitatud autod kuhugi eeldades, et praegused omanikud neid hooldada ja hinnata oskavad. Asi on aga pisut nukram, kui paariteise aasta pärast vurab iga natukenegi uuem sportsedaan mööda linna ringi elektrijõul või luukpäraliku 4-silindrilise mootoriga.

Hübriid pole halb, kui seda õigesti kasutada

Mootorimahu väiksemaks muutmine, turbode lisamine ja elektrifitseerimine on toimunud juba aastaid, muul moel ei püsi sportautod lihtsalt elus. See on asi, mida on siiani suudetud teha hoides ahvatlevaid mootoreid ja nende helisid elus.

Kõik võimsad ja haruldased sõidukid liidetakse hübriidajamitega, samal ajal hoides ekslusiivsemaid mitme silindriga V8, V10 ja isegi V12 mootoreid.

On juba tõestatud mitmeid kordi, et hübriidajamid võivad olla enneolematult põnevad ja emotsioonirohked lahendused. Viimane hüperautode “taevalik kolmik” McLaren P1, Ferrari LaFerrari ja Porsche 918 Spyderiga on tänapäeva automaailma ikoonid.

“Taskukohasemast” superauto klassist leiab näiteks Honda NSX-i. Kuid ma poleks uskunud, et ühe Mercedes-AMG C63 mudelipõlvkonna vahetusega hüpatakse V8 pealt 4-silindrilise hübriidajamile.

AMG ja suured mootorid käivad käsikäes

Ei tasu unustada, et AMG autode üks tugevamatest alustaladest on just nende jõuallikas. Olgu see vabalthingav, kompressori või turboülelaadimisega V8. Või need kõige kallimad V12 mootorid, mida narkodiilerid, õlišeigid ja oligarhid endale kokku ostavad.

Peamine oli AMG-de puhul see, et mootor oli suur, võimas ja alati tähelepanu ahnitseva valju heliga. Jätame A45 luukpära hetkel üheks erandiks, mis lihtsalt kinnitab reeglit.

Kui Mercedes-AMG ei näe võimalust V8 mootori elushoidmist C63-s, siis on asjad palju keerulisemad, kui ma oleks osanud arvata. Tegemist pole hübriidiga, mis omab siiski bensiinil jooksvat V8-t, V6-te või äkki ridakuus jõuallikat.

Mootor võetakse luukpärast ja pistetakse natukese elektrilise särtsuga C63 sedaani, kupeesse või universaali. Ma ei taha kõlada, kui vanamees, kes alati heietab paremaid aegu, kui noored mängisid õues mitte teleka taga ja autod nõudsid juhilt tõelisi sõiduoskusi, aga selline samm lõpetab ühe kuldse ajastu.

Tõenäoliselt jääb haruldasematel ja kallimatel Mercedes-AMG mudelitel V8-mootor püsima – muud moodi näiteks G63 maasturi klientuur selliseid autosid lihtsalt ei ostaks. Kaotades ära “tavalisemate” AMG-mudelite ekslusiivsed ja ägedad V8 mootorid on aga päev, mil kõik entusiastid peaksid püsti tõusma ja läbima minutilise leinaseisaku.

Seda teps mitte vaikuses, vaid loodetavasti vanemate V8 mootorite möirge taustal. Sest aina rariteetsemaks muutuvad suured mootorid on säästmist väärt.

Meie ainuke lootus on, et kõlakas ei osutu tõeks. Hoidkem pöialt!

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.