Suur lugu

Suur edetabel: pingereas on kõik Eesti 2021. aasta 36 uut autot

Aasta lõpp on käes ja seekordne suur edetabel on pühendatud sel aastal saabunud uutele autodele. Nimetagem seda siis Autolehe ja Autogeeniuse aasta auto valimiseks. Nagu traditsiooniks kujunenud, saavad edetabelis koha kõik autod ning püüame ka põhjendada, miks mingi mudel on just sellisel positsioonil maandunud.

Geeniuse tellijale

Kuidas me need 36 autot valisime? Peamiseks kriteeriumiks oli see, et vähemalt üks toimetuse liige peab olema selle autoga sõitnud. Enamiku roolis on istunud siiski mitu toimetajat, sest meile meeldib autosid omavahel jagada. Valikus on ka autosid, mis pole veel Eestisse jõudnud, aga meie oleme käinud proovisõite mujal tegemas.

Teiselt poolt on siin ka selliseid, mis võisid siia jõuda juba eelmise aastanumbri sees, aga meie proovisõidud ja lood on avaldatud alles käesoleval aastal. Valikust jäid välja mudeliuuendused või olemasoleva auto uute jõuallikatega versioonid. Seetõttu on siit puudu näiteks mõni elektriauto, mis on kahtlemata omas klassis oluline, aga muus osas olemasoleva mudeli elektriline versioon.

Kuidas edetabel sündis?

Kuidas me need 36 autot järjekorda panime? Kasutasime eelmistes Ekstrates ilmunud edetabelite koostamisel päris hästi töötanud lahendust. Kui nimekiri koos, pani iga toimetuse liige paika isikliku esikümne. Selle põhjal saime paika tabeli esimese poole. Edasi järgnesid vaidlused, arutelud ja leppimised, nii omavahel kui ka olukorraga.

Nii mõnigi auto liikus tabelis mitu korda üles ja alla, enne kui leidis oma koha. Näiteks Tarmo tabelis TOP 10s alustanud Subaru Outback lõpetas palju madalamal kohal, sest toodi välja mitu tugevat argumenti.

Matemaatilist hindamistabelit ja erineva kaaluga punktisüsteemi meil kasutusel ei olnud, hindasime pigem tervikut. Kas ja kui hea see auto on? Kas võrreldes eelmise põlvkonna või konkurentidega on tehtud suur samm edasi või on muudatused pigem kosmeetilist laadi? Kas hinnasildilt vastu vaatavad numbrid on ka mõistlikud või on autotootja natuke üle pingutanud? Kas on tehtud mingi tehnoloogiline läbimurre või saavutatud täiesti uus tase? Ja loomulikult vana hea argument „kas tahaksin seda autot endale või soovitaksin sõbrale“.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr4

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.