Valgust jääb auto ees vähemaks, vastu sõitvate sõidukite juhid vilksavad märguandeks tuledega. Diagnoos on selge: üks esilatern on kustunud. Seda juhtub ka auto ksenoonlampidega, mis kuni valgusdioodide tulekuni olid sõidutee valgustamise poolest lausa maailmameistrid.
Keskeltläbi peaks ksenoonlamp vastu pidama umbes 3000 tundi, kuid eluiga sõltub väga palju sellest, mitu korda lampi süüdatakse. Mingist hetkest muutub valgus elektroodide vahel siiski tuhmimaks ja lõpuks ei sütti kaarleek enam üldse.
Pesad pole täpsed
Siiani enim ostetud ksenoonlamp on D1S-tüüpi. See sobib väga paljudele sõiduautodele, mida toodeti 1990-ndate keskpaigast kuni umbes aastani 2010. Siis järgnesid lambitüübid D3 ja D4, milles ei kasutatud enam elavhõbedat. D1S-lampide valik turul on hämmastavalt suur ja kõik tootjad lubavad kõige valgemat valgust ning pikimat kasutusiga. Kas need lubadused peavad vett?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 40, oktoober 2021
Kõik selle ajakirja lood