Mootoreid tapavad tüüpvead, puudulik hooldus ja ka lihtsalt suur läbisõit. Kui see juhtub, on autoomanikul mitu valikut, millest ükski pole lihtne ega odav. Paljusid mootoreid on remontida väga keeruline ja rahaliselt mõttetu ning uus maksab sageli rohkem kui auto ise – nii on kasutatud mootorid lammutustes kuum kaup.
„Pruugitud mootori hinna panevad paika nõudlus ja pakkumine. Mootor, mis ei lagune ja mida ei otsita, võib maksta raua hinda. Mootor, mis on väga „kuum” – mida pole saada, mida remontida ei saa –, võib maksta auto turuhinda,” tähendab Vääna autolammutuse juht Sven Kimmel. Mõnelgi puhul ületab hind julgelt 5000 eurot, näitena toob ta võimsad AMG ja Audi RS-mudelid, aga ka mõne diisli, millel on väike läbisõit ja mida liigub turul vähe.
Hinnad kõiguvad palju
Alates kevadest tegutsenud kasutatud varuosade pood whykaren.com impordib ajameid peamiselt Poolast ja Saksamaalt ning tegeleb rohkem kallimate mootoritega, mille hind jääb vahemikku 5000 – 10 000 eurot.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 18, september 2024
Kõik selle ajakirja lood