Tänaseks peaaegu väljasurnud mootoritüüp R-5 sai avalikuks 12. juulil 1974 ja läks seeriatootmisse sama aasta oktoobris. Poole sajandi eest täitis pioneeri rolli Mercedes-Benz, mis jäi viiesilindriliste diiselmootorite juurde 30 aastaks.
Kui R-5 juured on maalähedaselt diislilõhnalised, siis praegu teatakse seda mootoritüüpi pigem sportlikuna. Esimese viiesilindrilise bensiinimootori üllitas Audi, mis ongi ainsana sellele mootoritüübile tänapäevani truuks jäänud, pakkudes neid kuni võimsuseni 294 kW.
Suuremahuliselt on viiesilindrilisi autosid tootnud ka Volvo (otto ja diisel), Volkswagen (peamiselt diisel), Fiati kontsern (Alfa Romeo, Fiat, Lancia; nii bensiin kui ka diisel), Ford (peamiselt bensiin). Tõsi, väljaspool sõiduautode konteksti on neid arusaadavalt pruugitud ka kaubikutel, veokitel ja muudel tarbesõidukitel, rääkimata statsionaarkasutusest ja laevandusest.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 18, september 2024
Kõik selle ajakirja lood