Auto ostmine ja pidamine muutub lähiaastail aina suuremaks rahaliseks koormaks. Uued autod kallinevad järjest, sõltuvalt margist-mudelist suisa mitmekümne protsendi võrra.
Autotootjad toovad põhjuseks küll metalli, küll elektroonikakomponentide, küll elektriauto aku toorme pideva hinnatõusu. Samal ajal teatavad needsamad autotootjad aga ka kasumimarginaali pidevast kasvamisest ehk hinna kruvimine ei johtu tegelikult sugugi ainult toorme kallinemisest. Maailma suurim autotootja Toyota on juba avalikult välja öelnud, et keskmine uus auto hakkabki maksma üle 50 000 euro – võta või jäta.
Vaja on 400 miljonit aastas
Kui aina kallimaks muutuva uue auto ostmine pole õnneks kohustuslik ehk sõidud saab tehtud ka senise sõidukiga, siis kahjuks muutub järjest kallimaks seegi. Juba aasta pärast hakkab meil tõusma diislikütuse-, maagaasi- ja elektriaktsiis, mida mäletatavasti langetati kolm aastat tagasi koroonakriisi tõttu.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2023
Kõik selle ajakirja lood