Auto ostmine ja pidamine muutub lähiaastail aina suuremaks rahaliseks koormaks. Uued autod kallinevad järjest, sõltuvalt margist-mudelist suisa mitmekümne protsendi võrra.
Autotootjad toovad põhjuseks küll metalli, küll elektroonikakomponentide, küll elektriauto aku toorme pideva hinnatõusu. Samal ajal teatavad needsamad autotootjad aga ka kasumimarginaali pidevast kasvamisest ehk hinna kruvimine ei johtu tegelikult sugugi ainult toorme kallinemisest. Maailma suurim autotootja Toyota on juba avalikult välja öelnud, et keskmine uus auto hakkabki maksma üle 50 000 euro – võta või jäta.
Vaja on 400 miljonit aastas
Kui aina kallimaks muutuva uue auto ostmine pole õnneks kohustuslik ehk sõidud saab tehtud ka senise sõidukiga, siis kahjuks muutub järjest kallimaks seegi. Juba aasta pärast hakkab meil tõusma diislikütuse-, maagaasi- ja elektriaktsiis, mida mäletatavasti langetati kolm aastat tagasi koroonakriisi tõttu.
See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs kaheksa Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8,99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2023
Kõik selle ajakirja lood