Kümned tuhanded Stellantise Itaalia autotehaste (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati) töölised marssisid ametiühingute punalippude all protestimeeleavaldusel Rooma tänavail, nõudes rohkem tööd ja rohkem palka, sest võrreldes mullusega on Stellantis tänavu Itaalias tootnud 40% vähem autosid.
Novembris pannakse Pomigliano d’Arco tehases vähese nõudluse tõttu seisma Fiati menukaima mudeli Panda tootmine, hulk aega tagasi seiskus Torinos elektrilise Fiat 500e valmistamine. Tehastes olevat tööd 1–2 päevaks nädalas ning tänavu ei jõuta vist enam isegi 500 000 auto valmistamiseni, samas kui Stellantis on lubanud 2030. aastaks Itaalias toodetavate autode arvu tõsta miljonini.
Streigid-piketid on peagi algamas ka suuruselt maailma teise autotootja Volkswageni kodutandril Saksamaal, sest kahanev automüük sundivat kontserni lähiaastail sulgema vähemalt kolme suurt autotehast, vähendama tootmist veel mitmes käitises, koondama kümneid tuhandeid töötajaid ning kärpima 10% ja seejärel külmutama mitmeks aastaks alles jäävate tööliste palka.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, november 2024
Kõik selle ajakirja lood