Lõppenud aastal liikluses juhtunu kohta pole öelda midagi head, nendib Transpordiameti (TA) strateegilise planeerimise teenistuse liiklusohutuse osakonna liiklusekspert Villu Vane. Õnnetusi juhtus rohkem (1837 vs. 1737), vigastatuid oli rohkem (2074 vs. 1949) ja hukkunuidki oli 2024. aastal rohkem (70 vs. 59) kui 2023. Oluliselt väiksemaks ei muutunud ka purjus juhtide osakaal kõigi nende süngete arvude suhtes (vaata lähemalt tabelist).
Niimoodi siis suundumegi nn nullvisiooni ehk selle poole, et liikluses ei hukkuks enam ühtki inimest? „Liikluses juhtub õnnetusi nüüd ja ka edaspidi,” tõmbab Eestis juhtunud raskeid liiklusõnnetusi aastakümneid uurinud Vane nullvisioonijutul hoogu maha.
„Kuhugi ei kao inimlikud eksimused, tehnika tõrked ega ka enesetapjad (Aastas leiduvat ikka 1–2 inimest, kes otsustavad elu lõpetada näiteks autoga vastusõitva veoki ette keerates, toim.), enneta ja manitse ning koolita ja karista kui palju tahes ja olgu autodki kui turvalised tahes.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.