Nimelt ei ole koalitsioonilepe transporditaristu teemal just rohkesõnaline, vaid teatab lakooniliselt, et Rail Balticu ehitusega peab hoogsalt edasi minema ning liitlasvägede vastuvõtmiseks vajalikku taristut arendama. Rohkem konkreetseid sihte paneb paika küll hiljuti arutlusele tulnud nn kliimaseaduse eelnõu.
Svet kinnitab intervjuus Autolehele palju räägitud fakti, et rahastus on tõepoolest üks teeehituse põhilisi murekohti. On ju taristuehitajad aastaid rääkinud, kuidas sektor alarahastuse tõttu kiratseb. Samal ajal peaks leidma raha olemasolevate teede lappimiseks, neljarajaliste ehitamiseks, heitmete vähendamiseks ja paljuks muuks.
„Kui vaadata rahastuse dünaamikat viimase aastakümne jooksul, investeerime tänavu teedesse rekordväikese summa, umbes 150 miljonit eurot,” tunnistab minister. Svet ei soostu spekuleerima, mis võiks olla ideaalne summa, kuid tema sõnul on teeehitajad rääkinud, et teeehitus vajaks kolm korda suuremat kulutust. Igal juhul kinnitab ta, et rahastus peab kasvama. „Praegune eelarvekava näeb ette, et järgmisel aastal tõuseb see 20 miljoni võrra. Kuidas see õnnestub, näitavad muidugi läbirääkimised.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 17, september 2024
Kõik selle ajakirja lood