Suur lugu

Suur test: populaarsed linnadžiibid, aga seekord nelikveolisena ja paksus Eesti lumes

Kõigi testitavate disain on päris väljakutsuv. LED-tehnoloogia võimaldab tuledega mängida ning seda on hoolega ära kasutatud. Hyundai „inglitiivad“ on eriti silmatorkavad. Fotod: Alo Soolo

Nelikvedu ei ole linnadžiibi ostjale tihtipeale oluline ning mitu müügihitti seda isegi ei paku. Aga see, kui talve jooksul sajab juba mitmendat korda maha põhjamaine lumekogus, paneb nelikveo peale mõtlema küll.

Geeniuse tellijale

Ostjatel on üldiselt õigus ning kui mööda mudaseid või kinnituisanud teid pole tihti vaja sõita, piisab ka esiveost. Tõsi, tänavune talv näitab, et ka linnas võivad lumeolud päris karmiks minna, ent seda ei juhtu siiski ülearu tihti. Mõistlik on näiteks nelikveost üle jääv raha kuhugi investeerida.
Kui aga otsus on kindel ja vedavaid rattaid peab olema neli, siis olgu, meie taha asi ei jää.

Kuna värskelt jõudis Eestisse uus Kia Sportage, võtsime kaasa selle kaks värskemat konkurenti Hyundai Tucsoni ja Nissan Qashqai ning sukeldusime lumme. Testimeeskonna kolm liiget kirjutasid oma tähelepanekud üles ja selle põhjal on kokku pandud ka alltoodud hinnangud.

Võitjate vastasseis

Kiaga tegime esmatutvuse Saksamaal, kus jäime sellega väga rahule, aga kodustes oludes oli see veel proovimata. Nissaniga oleme teinud mitu testi, kuid mitte nelikveolise versiooniga. Tucson on selle seltskonna „vanim“: see saabus juba rohkem kui aasta tagasi.

Oluline on märkida, et eelmisel kevadel saavutas Tucson meie suures linnamaasturite edetabelis soodsama klassi esikoha ning aasta lõpus avaldatud 2021. aasta uute autode edetabelis oli Qashqai väärikal kolmandal kohal. Seega mõnes mõttes titaanide heitlus, kus püüame välja tuua plusse ja miinuseid, mis võiks autoostjale otsustamisel abiks olla.

Kõik kolm autot on sama suured: Kia ja Hyundai jagavad platvormi, seega on nende teljevahe millimeetri pealt sama (2680 mm) ja Qashqai oma on vaid kröömike lühem (2665 mm). Kõigi autode taga­istmel on põlveruumi piisavalt, küll aga tundus Qashqai tagumine iste olevat kõige kõvem, meenutas natuke pinki. Teoreetiliselt võime rääkida kolmest taga istuvast täiskasvanust, aga kõigis autodes on keskmisel reisijal puusad pärast pikemat sõitu ­sinised.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 3, veebruar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.