Suur lugu

Suur test: võrdluses on 6 mahtuniversaali ja 6 linnadžiipi. Kumba autoklassi eelistada?

Fotod: Auto Bild

Kas džiip või mahtuniversaal? Statistika teab siin vaid ühtemoodi vastust, sest linnadžiibid ruulivad turul juba ligi 10 aastat. Kas see on vaid trend või tõesti areng paremuse suunas? Vastuse annavad reaalsed võrdlused kuue autopaariga.

Miski pole nii kindel kui muutused. Sedasi targutas Herakleitos juba 2500 aastat tagasi ja praegu teab seda ju iga koolilaps. Kui nad aga Herakleitosest kuulnud pole, siis kiireid muutusi tajuvad omal nahal ometi: telefonid ja mängukonsoolid muutuvad kiiremini kui laste jalanumber.

Ka automood ei taha sugugi paigal püsida. Kui Renault (Mégane) Scénic 25 aasta eest mahtuniversaali kompaktklassis letti lõi, järgisid seda ideed peaaegu kõik ning mahtuniversaalidest sai hitt – eelkõige mõistagi perede seas. Kümne aasta möödudes saavutasid kõiksugu mahtuniversaaliks liigitatavad sõidukid populaarsuse tipu, misjärel murdis peale järgmine trendilaine, linnadžiibid.

Tõelisi maastikuautosid tundis maailm ju ammugi, kuid nende pehmoversioonid on turul rokkinud tõesti alles selle sajandi algusest alates. Umbes kümme aastat tagasi oli see hetk, mil mahtuniversaalide (MPV) ja linnadžiipide (SUV) populaarsus oli võrdne – sestsaadik on aga esimestel kõik allamäge ja teistel ülesmäge läinud. Linna-džiibid pakuvad samuti piisavalt ruumi, lisaks kannavad edasi seikluste ja vabaduse hõngu, mis mahtuniversaalidega millegipärast ei seostu. Ostjaskonnale meeldib džiipide jõulisem-rohmakam välimus ning kõrge isteasend, mis tekitab paljudes juhtides – ühes vahel pakutava nelikveoga – suurema turvatunde.

Juba müügilt kadunud

Paljud pered kasutavadki hoopis linnadžiipi. Sageli polegi sellel kleebist „Baby on Board“, sest muidu oleks ju juba väliselt selge, et pardal domineerivad Pampersid ja Playstationid. Mahtuniversaalid näevad tavaliselt ebaseksikad välja. Siit tulenebki paradoks, et lahedat välimust peab autoostja olulisemaks kui mahtuniversaalide ruumikust ning interjööri ümberseatavust.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 34, august 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.