2030 CO2 kvoodid
Teadupärast igasuguseid sõidukeid, õigemini nende sisepõlemismootoreid peetakse üheks oluliseks teguriks, mis annab hoogu CO2 kontsentratsiooni tõusule, mistõttu transpordisektorilt oodatakse nüüd suuri tegusid.
Hiljuti aprillis kinnitasid Euroopa Parlament ja Nõukogu regulatsiooni 2019/631, mis kehtestab CO2 väljaheite nõuded uutele sõiduautodele ning kaubikutele perioodiks alates 2020.
Euroopa Liidu keskkonna ministrid jõudsid kompromissini,
- Alates 2025 uute sõiduautode CO2 heited vähendatakse 15% ja alates 2030 37,5% võrreldes 2021. aastaga.
- Alates 2025 uute kaubikute CO2 heiteid vähendatakse 15% ja alates 2030 31% võrreldes 2021. aastaga.
Kusjuures mõned liikmesriigid (Taani, Holland, Prantsusmaa) nõudsid oluliselt suuremaid kvoote, samal ajal kui EL suurim autotootja Saksamaa, näeb välja pakutud eesmärki nii majanduslikult kui tehniliselt liiga ambitsioonikana.
Saksamaa arust liiga ambitsioonikas plaan
Maailma neljas autotootja Saksamaa on viimastel aastatel keskmiselt teedele toonud 5,5 miljonit autot aastas, mida on rohkem kui talle järgnevad Hispaania ning Prantsusmaa kokku umbes 5 miljoni autoga.
Saksa tootjad pole sugugi mitte heitmete vähendamise vastu, kuid nende sõnul ei ole tegu realistlike eesmärkidega. Ühtlasi tajuvad nad hoopi konkurentsivõimekusele ning kardavad töökohtade pärast autotööstuses.