Suur lugu

Suur võrdlustest: panime kõrvuti kolm eestlaste lemmikut linnadžiipi, et leida neist parim

Fotod: Karl-Erik Idasaar

Eesti uute autode müügitabeli tipus on aastaid trooninud Škoda Kodiaq ja Toyota RAV4. Mitte nii väga ammu oli esikohal ka Nissan Qashqai. Nüüd on uus Qashqai kohal ja aeg need kolm kanget kõrvuti panna.

Mullu oli Eesti müüduim auto Toyota RAV4 (1382), linnadžiipidest järgmine oli Kodiaq (536). Nissan Qashqai oli esikümnes küll viimati 2017. aastal, kui müüdi 581 autot, aga 2015. aastal oli Qashqai üldse kõige müüdum sõidu­auto Eestis (1161). Koht edetabelis oleneb ka mudelipõlvkondade uuendamisest, kuid praegustel tippudel tasub eelneva põhjal murelikult Nissani poole vaadata küll. Ikka Vestman all ja Piibeleht peal ja siis veel üks Piibeleht kuskil seal vahel.

Oleme kõikide nende autodega päris palju sõitnud ning proovinud erinevaid versioone ja varustustasemeid. Autolehe toimetajad on pääsenud juba ka uue Qashqai kahe täiesti erineva versiooni rooli. Seega ei keskendu me võrdlustestis konkreetselt kolme pildil oleva auto võrdlemisele, vaid püüame vaadata nende mudelite üldisi omadusi ja varustust ning, mis peamine, kogu mudeligamma hindu. Sel moel proovime leida nende hulgast parima versiooni.

Nissan on teistest väiksem, aga sugugi mitte väike. Lahedalt mahub ka teise ritta. Interjöör on rahulik ja selge ning ekraan ka korralik.

Tasub ka mainida, et kuigi müügiedetabelites on need autod konkurendid, ei ole need näpuga järge ajama hakates päris võrdsed. Näiteks on Škoda Kodiaq teistest tunduvalt suurem ja vajadusel on selles ka 7 istekohta. Toyota on aga keskendunud hübriidjõuallikatele, mida teistel hetkel ei ole (jätame mild-hybrid’i praegu kõrvale). Kuna Nissan on neist kõige pisem, algab ka hind kõige madalamalt. Kõik autod on saadaval nii esi- kui ka nelik­veolisena. Valikus on manuaal- ja ka automaatkast, aga diiselmootorit pakub veel vaid Kodiaq. Viimane eristub ka varustuse valikul, sest kui jaapanlased armastavad pakette, kuhu väga palju midagi lisada ei saa, siis Kodiaqi komplekteerimine on korralik ettevõtmine, et kõik vajalik ikka paika saaks.

Kodiaq kõige sportlikum

Kes ostab autot sportlike sõiduomaduste järgi, peaks valima Kodiaqi. Käigu­kast on topeltsiduriga erinevalt „jaapanlaste“ variaatorkastist. See parandab kiirusomadusi ning ka mootorivalik ja sõidu­režiimid võimaldavad krapsakamat kulgemist.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 37, september2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.