Suur lugu

Suured ja sportlikud: testis on 10 suverehvi mõõdus 245/40 R19

Lausa neljale rehvikomplektile söandasime anda lõpphinde „eeskujulik“.

10 rehvi stardijärjestus Contidromi ringrajal. Fotod: Auto Bild

Rehvi põhiomaduste kõrval keskendub suures mõõdus sportlike „jalavarjude“ test ka tootjate mainele ning paljastab moodsate ökorehvide ohtliku puuduse.

Geeniuse tellijale

Sõidurõõm või keskpärasus, rehvivalik määrab väga ulatuslikult argiliiklemise turvalisuse ja dünaamilised omadused. Eriti käib see keskmiste ja suuremate võimsate autode kohta, millel sageli kasutatakse näiteks 19-tolliseid rehve.

Testis osaleb neid 10 jooksu vägagi erinevast hinnaklassist. Seega on fookuses nii ringiajad kui ka meie sõiduspetside hinnangud juhitavusele, kuid otsustavaks saavad hoopis ohtlikku laadi apsakad pidurdustestides kiiruselt 100 km/h: kõige paremini pidurdava rehvi ja Hiina odavtoote Star Performeri pidurdusmaa erineb ei rohkem ega vähem kui 21 meetri võrra! Muret tekitava tulemuse andsid pidurdamisel ka juhuslikult proovitud ökosõidurehvid.

Tehases paigaldatud ökosõidurehvid suurendavad turvariski

Märjal teel pidurdamisel kukkus läbi odavrehv, kuid lisaks põrus ka juhuslikult valitud n-ö ökorehv, millega auto tehasest tuli. Just viimane tõik ongi muret tekitavaim: need spetsiaalsed OE-rehvid (Original Equipment ehk e k originaalvarustus) tulevad autoga otse poest ehk tootja paigaldabki need tehases uuele autole.

Selmet panustada maksimaalsele sõiduohutusele, on autotootjad praegu rohkem hädas (paberil näidatava) kütusekulu ja sellest tuleneva heitgaasikoguse vähendamisega. Selles mängib rolli ka rehvi veeretakistus – aga mida väiksem takistus, seda kehvem haardumine märjal asfaldil. See tähendab, et väiksem kütusekulu ja puhtamad heitgaasid tulevad ohutuse arvelt. Kas liialdame

Testis mõõtsime ökorehvile kuni 15 (!) meetrit pikema pidurdusmaa, mille õigustuseks on umbes 3-protsendiline kütusesääst. Auto Bildi hinnangul on tegu skandaalse tulemusega, mida soovime ühes tulevases testis põhjalikumalt uurida.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 9, mai 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.