Suur lugu

Suvele vastu lahtise katusega: Volkswagen Golf MK1 Cabrio

Volkswagen Golf on täpselt nii ikooniline auto, et olenemata põlvkonnast, suunitlusest või keretüübist, tunneb see end peaaegu igal teel sama koduselt kui Ferrari Fioranos. Aga vot eriti koduselt tunnevad nad end Golfiklubi ette parkides, nagu oli paar nädalat tagasi kombeks Martinil ning tema 1990. aasta Golf 1 Kabriol.

Ilmselt pole see autoentusiastile mingi uudis, et Volkswagen Golf 1 oli äärmiselt mõjuvõimas auto, mis pani 46 aastat tagasi luukpärade segmendi täielikult paika ning sünnitas veel ägeda GTi’ga kuumpärade defintsiooni.

Aga geniaalsetele härrasmeestele Karmanni firmas polnud Golf sellisel kujul veel päris piisav. Et piki Elbe jõge sõita ning kuuma Saksa suvepäeva mõne neidisega nautida, vajas Golf veel pisut uuendusi.

Tootis Karmann, mitte Volkswagen

1976. aastal esitleski Karmann Volkswagenile esimest Golfi kabrioletti, mis oma lõplikul kujul jõudis Euroopas tootmisesse alles 1979. aastal. Ameeriklased said kabrioletti näha alles aasta hiljem ning sedagi nime all Rabbit Convertible.

Kabrioletti toodeti vaid Karmanni Osnabrücki tehases, kuhu Wolfsburg läkitas tulemiks vajalikud jupid. Mootorivalik oli umbes samal lai, mis kõvakatusega autodel, kui diiselmootor välja arvata.

Golf püsis sellisena tootmises kuni 1993. aastani, elades läbi ka Golf 2 elutsükli. 14 aasta jooksul kruviti veel igasugu põnevaid vigureid külge: suurem kütusepaak, disainiuuendused ning Clipper bodykit, mis kõvasti sportlikust juurde lisas.

1991. aastal sai G1 Cabrio maailma kõige populaarsemaks avatud katusega sõidukiks, mida toodeti 12 aasta jooksul kokku 388 522 masinat. Tootmise lõpus asendus auto Golf 3 kabrioletiga ning soliidse lõpunoodina lasti maailmale valla erimudel “Sportline”, mis eristus kõigist muust BBS RA velgedega, spetsiaalse punase või musa värviga ning erilise salongiviimistlusega.

Suvekruiisideks perfektne

See äge Golf 1 Cabrio väljus aga tehasest 1990. aastal ning jõudis läbi Martini isa Eestimaale viisteist aastat tagasi. Golf on seega olnud Martini peres nüüdseks enam kui pool oma elueast ning läbinud selle aja jooksul vaid 25 000 kilomeetrit.

Ajapikku jäi Golfi eest hoolitsemine Martini kanda ning kenade suveõhtute nautimiseks tuli sisse viia vajalikud muudatused. Inspireeritud oma teisest Golfist ning jäikade-madalate autode austamisest, langetati kabrioletti Raceland coiloveridega rohkem maadligi ning velgedeks said 16′ ‘ Dare DR-RS Staggered kärjed.

Kosmeetilisiselt on külge kruvitud Karmanni tiivalaiendid ning karbiplastid, haruldane nelja tulega Karmanni esivõre on hetkel riiulile pandud ning asendatud märgita võre ja “kulmuga”.

Kunagi tulevikus peaks Golf lisa saama originaalilaadsemate tulede ning VW-märgiga kroomtriibuga võrega.

Desinfitseerimisvahend kuulub baasvarustusse.

Ja just nagu sa eeldaksid, on ka sellega sõitmine suviselt sume. 1,8-liitrine mootor ei kuulu kindlasti kõige võimsamate sekka, ent on olematu tühimassi nahas piisavalt ergas. Madaldatud kujul on tegu ka üsnagi täpselt, kergelt lausa kardilikult reageeriva masinaga.

Salong jäetud võimalikult originaalseks, ent silma torkavad kirkad tumesinised punaste ruutudega pehmed istmed, mis otseloomulikult katus maas kruiismiseks ideaalsed on.

Martini teise Golf 2 näol on tegu aga hoopis põnevama isendiga, kuid sellest järgmine kord!

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.