Suur lugu

Sauel asub üks vägev koht, kus taastatakse väga erilisi autosid

Corvette’i taastamine algas väikesest remondist, kuid üks asi viis teiseni ja nüüd on auto juppideks.

Eestis pole just palju garaaže, kus ühe katuse alt leiab mõne uunikumi staatuses G-klassi Mercedese, pool sajandit vana ralliauto Ford Escorti, 1957. aasta Bentley ja 1935. aastal Eestis kabriolettkere saanud Adleri. Siin on nimetatud vaid osa autodest, mida Hiteh Classic praegu taastab.

Geeniuse tellijale

Millal teie panite elus esimest korda käed külge kaasaegsele lääne päritolu autole? Kas 25 või 30 aastat tagasi? Või hoopis 43 aastat tagasi? Ei usu, et nii ammu? Aga tõsi ta on, et Eestis leidub neid, kes sügaval nõukogude ajal oma kodugaraažis välismaa autosid kokku panid. Näiteks Hiteh Classicu juht Toomas Kriisa on selline mees.

„Mu isa vahetas 1979. aastal ühe Lada kahe Opel Rekordi vastu, millest üks vajas remonti ja teine kokkupanekut, kuna meremehed olid selle Eestisse toonud varuosadena. Üks Rekord oli 1968., teine 1972. aastast. Ma olin siis 14-aastane ning need olid mu elu esimesed autod, mille kokkupanekul sain osaleda,“ meenutas Kriisa.

Hiteh Classic kasvas välja auto­remonditöökojast, kui endale taastatud Pontiac tõi kohale kliente, kes samuti vana auto taastamist ootasid. Fotod: Pille Russi

Kirg autode vastu viis selleni, et 1989. aastal asutati esimesena Eestis välismaiseid autosid remontiv ja varuosi müüv ettevõte Hiteh Autoteenindus OÜ, mis on ka Eesti vanim järjepidevalt tegutsev autotöökoda. Algse äri kõrvale tekkis aga üleeelmisel kümnendil klassikaliste autode taastamise suund, mis 2019. aastal vormistati ametlikuks restaureerimistöö­kojaks Hiteh Classic.

Asi sai mõistagi alguse endale ehitatud autost. „2006. aastal võitsin eBay oksjoni, kust sain 3000 dollariga ühe 1968. aasta Pontiac Catalina. Kui auto Eestisse jõudis, selgus, et seda on vaja päris põhjalikult taastada. Auto taastamise ajal levis sõna, et ma sellise asjaga tegelen, ning see tõi minu juurde päris palju huvilisi, kes tahtsid ka sellist teenust saada. Nii tuligi tegevust laiendada, rohkem ruume leida ja inimesi tööle võtta,“ kirjeldas Kriisa restaureerimistöökoja tekkelugu.

Erilisemad projektid

Põhiliselt Eesti ja Soome autohuviliste sõidukeid taastav Hiteh Classic lööb vägagi muljet avaldava renomeega. Nende töökojas on valminud üle tosina musta numbri vääriliselt taastatud uunikumi, millest kallimate hinnad küündivad 100 000 eurost kõrgemale.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.